Gå til innhold

Min BMW 523ia hiop modifisert (3,4l 276 hk 400 nm)


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

Lage en liten tråd om min nyinnkjøpte e39

Er en 98 mod sedan som er tunet hos hiop racetec i Østerrike

Dvs byttet blokk, stempeler, veiv, kammer, og ecu.

Dette er i mine øyne en fantastisk modifisering og kan på mange måter sammenlignes med alpina sin 3,2 liter.

Forrige eier reiste ned til Østerrike og fikk bilen modda, tok innkjørings tur til og fra Paris for så å fin justere for så å reise hjem til Norge. Har forøvrig vært brukt for det meste til ferie turer nedi Europa.

Forrige eier har hatt bilen di siste ti år og er fulgt opp kun på merkeverksted.

Har i mitt eie fått kostet på den en del og byttet en go del ting allerede. Så nå begynner den å bli ganske bra ! Fikk bytta lambdasonde på den i kveld å det ble som dag og natt. :D sykt drag kontra en org m52b25.

Blir muligens hellallkkering i vinter, selv om den er meget bra for rust. Om den evt ikke kommer for salg da M5 frister mer og mer :)

nute5ypa.jpg

bady9abu.jpg

uratu4yb.jpg

yjy5y4yb.jpg

e6uta9aj.jpg

7umymuju.jpg

yry7uqed.jpg

y6ery3u2.jpg

u9ada6ug.jpg

ety4a3a2.jpg

9e8aqana.jpg

Er original høyde. Noe som forøvrig er veldig behagelig og ikke minst snillt mot understell. Men blir muligens en 30/15 senk el no. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For man det kittet i en m3 burde det gå unna.

Visste ikke at man fikk det til s50.

Her er siden

http://www.hiop-racetec.com/index.php?s ... ne=visible

Nederste jeg har. Passer på 523 det kittet da man bytter hele blokka. Men stusser over at dem ikke bytter innsug. Lurer på om det ville blitt mye forskjell. Gir det nok flow med org da ? disse har jo bra peiling.

Min er ihvertfall en gooo del raskere enn en org 523. Men er jo automat så blir ikke mest sportslig. Men du verden så herlig med sterk motor med automat. :) veldig bunnsterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjort no med software ved bytte ? Tror det kunne gitt mer power i motoren min og. Selv om jeg egentlig ikke er noe stort savn med mer power så for man jo aldri nok ;)

Men stusser fortsatt på hvorfor ikke større innsug ikke inngår i dette kittet. Vil liksom ikke endre på noe som er gjort bra heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hat ikke fått oppgradert software ennå, fikk nye 255cc dyser i posten igår så skal jeg få ny software for e85(bio etanol).

det er lite flow i original innsug for 2,8 og for 3,4 er den helt på tryne :shock:

jeg kan tenke meg bilen din er sterk i bunn drag men ganske begrenset i høye turtall.

Åssen er forbruk på bilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er ikke bremset som jeg vet.

Drar greit på høyere turtall men ikke som fks på M3'en som man må dra til det rød for å virkelig fø go draget.

Holder liksom å dra til 5500 så drar det greit.

Drar veldig jevnt over hele registeret

Har lyst til å prøve større innsug. Men er usikker på hva jeg gjør med dyser ecu og sånn.

Og syns fortsatt det er veldig rart ikke større innsug er med i kittet.

Er jo bla en fra M avdelingen som har starta det firmaet, så skulle jo tro dem visste hva dem drev med.

Forbruket er ca som en 523. Kanskje litt mer. Varierer veldig på kjøring. Men fornuftig kjøring så er det som en 523 ca. M3'en å fikk jeg til å bruke 0,8 på langkjøring. Ved konkret måling med tripp å bensin fylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...