Thomaz Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Lage en liten tråd om min nyinnkjøpte e39 Er en 98 mod sedan som er tunet hos hiop racetec i Østerrike Dvs byttet blokk, stempeler, veiv, kammer, og ecu. Dette er i mine øyne en fantastisk modifisering og kan på mange måter sammenlignes med alpina sin 3,2 liter. Forrige eier reiste ned til Østerrike og fikk bilen modda, tok innkjørings tur til og fra Paris for så å fin justere for så å reise hjem til Norge. Har forøvrig vært brukt for det meste til ferie turer nedi Europa. Forrige eier har hatt bilen di siste ti år og er fulgt opp kun på merkeverksted. Har i mitt eie fått kostet på den en del og byttet en go del ting allerede. Så nå begynner den å bli ganske bra ! Fikk bytta lambdasonde på den i kveld å det ble som dag og natt. sykt drag kontra en org m52b25. Blir muligens hellallkkering i vinter, selv om den er meget bra for rust. Om den evt ikke kommer for salg da M5 frister mer og mer Er original høyde. Noe som forøvrig er veldig behagelig og ikke minst snillt mot understell. Men blir muligens en 30/15 senk el no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Oi, dette hørtes spennende ut, gleder meg til å se bilder. Skulle hatt den motoren i min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 26, 2012 Forfatter Share Skrevet September 26, 2012 Prøve å ta noen bilder i helga Forresten noen som har hørt om hiop før. ? Var helt ukjent for meg før jeg kjøpte denne. Rart det ikke er fler hiop modda biler egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 ja, en kompis av meg hadde en e36 med 3.2 hiop motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 vet om for 5-6 år siden bekjent av meg sa han hadde hiop e36 m3 (rød)... trodde det var bare piss prat siden jeg fant ingen info om det på nette Følge han kunne den ikke sammen lignes med normal m3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 27, 2012 Forfatter Share Skrevet September 27, 2012 For man det kittet i en m3 burde det gå unna. Visste ikke at man fikk det til s50. Her er siden http://www.hiop-racetec.com/index.php?s ... ne=visible Nederste jeg har. Passer på 523 det kittet da man bytter hele blokka. Men stusser over at dem ikke bytter innsug. Lurer på om det ville blitt mye forskjell. Gir det nok flow med org da ? disse har jo bra peiling. Min er ihvertfall en gooo del raskere enn en org 523. Men er jo automat så blir ikke mest sportslig. Men du verden så herlig med sterk motor med automat. veldig bunnsterk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 Jeg har m50 innsug og større gass/ESP spjeld og den drar mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 28, 2012 Forfatter Share Skrevet September 28, 2012 Har du gjort no med software ved bytte ? Tror det kunne gitt mer power i motoren min og. Selv om jeg egentlig ikke er noe stort savn med mer power så for man jo aldri nok Men stusser fortsatt på hvorfor ikke større innsug ikke inngår i dette kittet. Vil liksom ikke endre på noe som er gjort bra heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 28, 2012 Forfatter Share Skrevet September 28, 2012 Liten teaser Fler kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet September 28, 2012 Share Skrevet September 28, 2012 Har motoren blitt bremset med det oppsettet der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet September 28, 2012 Share Skrevet September 28, 2012 Jeg har hat ikke fått oppgradert software ennå, fikk nye 255cc dyser i posten igår så skal jeg få ny software for e85(bio etanol). det er lite flow i original innsug for 2,8 og for 3,4 er den helt på tryne jeg kan tenke meg bilen din er sterk i bunn drag men ganske begrenset i høye turtall. Åssen er forbruk på bilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 28, 2012 Forfatter Share Skrevet September 28, 2012 Bilen min er ikke bremset som jeg vet. Drar greit på høyere turtall men ikke som fks på M3'en som man må dra til det rød for å virkelig fø go draget. Holder liksom å dra til 5500 så drar det greit. Drar veldig jevnt over hele registeret Har lyst til å prøve større innsug. Men er usikker på hva jeg gjør med dyser ecu og sånn. Og syns fortsatt det er veldig rart ikke større innsug er med i kittet. Er jo bla en fra M avdelingen som har starta det firmaet, så skulle jo tro dem visste hva dem drev med. Forbruket er ca som en 523. Kanskje litt mer. Varierer veldig på kjøring. Men fornuftig kjøring så er det som en 523 ca. M3'en å fikk jeg til å bruke 0,8 på langkjøring. Ved konkret måling med tripp å bensin fylling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet September 28, 2012 Share Skrevet September 28, 2012 Kom med bilder :D Denna hørtes spennende ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 28, 2012 Forfatter Share Skrevet September 28, 2012 Er det kun software man trenger for e85 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet September 28, 2012 Share Skrevet September 28, 2012 Er det kun software man trenger for e85 ? Og dyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå