Krika Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Når jeg starter bilen er det en slags skrapelyd som følger turtallet i begynnelsen. Etter litt kjøring pleier den å bli borte. Noen som har peiling på hva det kan være, og hvordan jeg kan fikse dette? Vanskelig å beskrive lyden, men er en mellomting mellom skraping og dunking på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuiser87 Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Minner meg om et problem jeg hadde med min e36 før sommeren, men da vil jeg beskrive lyden som "raslete", at metall raslet rundt i motoren (grusom lyd, og det hørtes ut som den kom fra et sted rett under motoren). Da var det startmotoren som hadde røket, og den ble med svinghjulet rundt etter bilen var startet. Lyden gikk ikke bort når jeg kjørte, men ble overdøvet av motor/eksos, så det virket litt sånn. Motoren virket upåvirket (akselerasjon osv.), men du kan ødelegge svinghjulet om du kjører med det. Lot derfor bilen stå til det var fikset. Et forslag i alle fall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet September 25, 2012 Forfatter Share Skrevet September 25, 2012 Takker, skal sjekke om det er startmotoren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuiser87 Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Gjør det, og keep us posted hva du finner ut Reparerte det hos Snap Drive i Trondheim, kom på mellom 4500-5000 kr om jeg husker rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet September 25, 2012 Forfatter Share Skrevet September 25, 2012 jeg har egentlig fint lite peiling på motor, bare så det er sagt Hvor i motorrommet finner jeg startmotoren? Vet sånn ca hvordan den ser ut. Og kommer man til ovenfra eller må jeg jekke opp bilen og sjekke nedenfra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet September 25, 2012 Forfatter Share Skrevet September 25, 2012 Kjørte et par kilometer nå, skulle hente søstera mi. Ga litt gass i fri før jeg dro, da hørte jeg lyden. Når jeg kom tilbake gjorde jeg det samme, men da var lyden borte. Var det ulyd i din hele tiden? Tror lyden bare er der når bilen står i gir! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuiser87 Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Har dessverre lite peiling på motor selv, så er ikke rett person til å svare på det Men min lyd var der hele tiden, den økte og sank i volum hurtig, i et ganske fast mønster. Den var derfor ikke avhengig av turtallet såvidt jeg husker. Det hadde heller ikke noe å si om den var i gir eller ikke, lyden kom med en gang bilen startet, og ble der til jeg skrudde av tenningen :S Det kan godt være at det er noe helt annet, ettersom lyden din forsvinner når du har kjørt en stund. Kanskje det er noe billigere også? Må nesten få noe med peiling til å høre på lyden / ta en titt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet September 25, 2012 Forfatter Share Skrevet September 25, 2012 Fint hvis det er en feil som er rimligere å fikse ja! Uansett, takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet September 26, 2012 Forfatter Share Skrevet September 26, 2012 Noen andre som har noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet September 26, 2012 Share Skrevet September 26, 2012 Hadde en helt forferdelig lyd på min 320i e36 som kom fra fronten av motoren. Var visst viskoseclutchen til viften. Holdte vifta igjen med et skrujærn og lyden ble mye værre. prøv det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2012 Holdt igjen vifta mens bilen gikk på tomgang. Brukte en avis, og vifta stoppa veldig enkelt. var liksom ikke noe særlig drivkraft. Kan det bety at det er viskoseclutchen som er gåen? Skal vel være litt motstand nor man holder igjen vifta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 Holdt igjen vifta mens bilen gikk på tomgang. Brukte en avis, og vifta stoppa veldig enkelt. var liksom ikke noe særlig drivkraft. Kan det bety at det er viskoseclutchen som er gåen? Skal vel være litt motstand nor man holder igjen vifta? mener det skal være ganske mye motstand ja, ble ulyden noe værre da du holdte igjen? du kan prøve å skru av vifta først for å se om lyden blir borte. 32mm nøkkel/ stor skiftnøkkel og et stort og langt skrujern for å låse reimhjulet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 også er det linksgjenger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2012 Da prøver jeg å skru av vifta til helga. Linksgjenger, vil det si at jeg må skru "feil vei"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 Da prøver jeg å skru av vifta til helga. Linksgjenger, vil det si at jeg må skru "feil vei"? stemmer så du må tenke at du skal skru på muttera ^^ blir flykrasj i hodet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå