Talker Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Har en e34 520i som begynner å bli nokså dårlig. Den starter uten å mokke, og leverer hver gang. Men det er slakker i alle retninger, noe rust, vannlekkasje inn i kupé, uling fra gir/diff og ellers kosmetiske ting som at det mangler litt plastikk fra fangerne etter et par vintre. Så jeg har tenkt litt på at den kanskje skal få sveis diff til vinteren nå, slik at det går ann å leke seg litt mer kontrollert. Er klar over ulempene med dette, men er mer skeptisk på hvor lenge dette faktisk vil vare. Ser for meg at sladding på snø ikke vil utgjøre noe mer slitasje enn før, men er mer skeptisk til vanlig kjøring på vei, spes når det er våt/tørr asfalt inne i bildet. Krappe svinger inn til innkjøringer og slik må da sette et utrolig spenn på akslinger og diff? Hvor lenge kan man påregne at dette varer? Har ikke noe behov for å sladde på asfalt da btw.. Regner med at det er plenty som har erfaringer rundt dette.
Kristiansan'årn Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 nå har ikke jeg sveist diff før, men hvor lenge det holder kommer jo ann på hvor mye tråd, og hvor bra jobben er gjort, ser jo 240'r som hopper på det ene hjulet når de svinger når de svinger.. blir veldig jalla... hadde jeg vert de hadde jeg kjøpt en diffsperre med 25% sperre istedenfor så plukke den ut når du skal selge/rasere bilen
-Erik- Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Helt umulig å anslå leve tid da det er mange faktorer Mtp dyktighet på sveising, dekk og kjørestil.
LarsBMW Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Kan du sveise ordentlig varer det lenge. Kjørt to sommere og en vinter med en E28 jeg sveisa engang. Helt knall det.
Talker Skrevet September 25, 2012 Forfatter Skrevet September 25, 2012 Er ikke sveisen jeg er redd for.. Heller påkjenninger på resten av drivverket
Espen02E30 Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Som du selv er inne på tåler selve diffen dette greit om man sveiser på "riktig" måte. Men det sliter jo en hel del på aksler osv... Levetiden kommer jo mye ann på hvor slitt dette er nå før du sveiser. Tipper du kjører vinteren igjennom uten problemer. Kjører med sveiset diff på 02'n nå, går egentlig veldig bra men kjører med normale dekk og mye camber så feste er liksom ikke allverden. Det som plager meg mest nå er at den inderstyrer en del, spesielt på regn så det blir en del satsing inn i svingene om en skal kjøre fort Jeg sveiset min kun fordi planethjulet sprakk og hadde ikke tid/ork til å bygge om til ny type som skal inn, men ser at når vinteren er over får man sette inn en diff diff brems. Er litt lei å ha "Hollywood" dekk skrik når man skal rundt bensinpumpa
Talker Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Skrevet Februar 8, 2013 Kan da rapportere om at diffen ble sveist rett etter forrige post, og holder fint fortsatt. Det har vært både tørt føre og vinterføre. Må si at det er mer behagelig å kjøre på snø på parkeringsplasser osv enn asfalt, med 100% sperre. Også er det vært noen tilfeller der bilen slepper på framhjulene i skarpe saktegående svinger. Men ikke værre enn å clutche den ut da. Jeg trudde tidligere at bilen ville mer eller mindre gå i sleng av seg selv, men dette skjer kun på glatt vinterføre. Går stort sett bare bra. Veldig lekent, og mer kontrollerte sladder Men asfalt er det egentlig ikke nok motor til ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå