roy johansson Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 hei e de noen som har en motor tilsalgs . 163hk komplett me turbo min har rasat
Eirik Viste Skrevet September 26, 2012 Skrevet September 26, 2012 Hei. Jeg har en komplett motor fra en sen 2002 mod 530d, 193 hk. Den var i topp stand før konas sønn krasjet bilen. Hjerne med EWS modul og nøkkelchip følger med. Bunnpanne er skadet, men den kan du bruke fra din ødelagte motor. Vannpumpen ble og skadet. Mener å ha hørt at 525d er en 3 liter motor som er strupet ned i effekt. Hvis du likevel skal bytte motor er det kanskje interessant å gå opp ett par hakk i ytelse? Motoren koster 12.000 kr inkl turbo og manifoiler med kat. Intercooleren ble ødelagt, men den er kanskje lik som på din motor. Km.standen er 211765 km, tror jeg. Motoren gikk mykt og fint og var sprek og sterk. Den tilhørende forsterkete girkassen som kom på 193 hk motorene selges for 10.000 kr hvis det er ønskelig. Den var og topp i giringen og er i meget bra stand. Motoren befinner seg i Stavanger. Hilsen Eirik. 92 22 65 44.
roy johansson Skrevet September 26, 2012 Forfatter Skrevet September 26, 2012 hei min e en 163hk som e skippad til 210 hk kan ja bruke samme hjerne . e gir kassen du har aut eller man . min e manuell
Eirik Viste Skrevet September 27, 2012 Skrevet September 27, 2012 Det er aut.kasse på min motor. Har du manuell kasse, kan helt sikkert den kassen passe på denne motoren. Manuellkassene tåler skikkelig mye effekt. Du bytter da bare over svinghjulet. Og ikke glemme svinghjulslager. Ledningsnettet er vel også likt. Dette er en grei jobb når motorene er ute i friluft. Etter at delene du har er byttet over, kan du selge mange deler fra din gamle motor som turbo, dyser, kat'er, dynamo, starter, m.m. Da får du kanskje inn flere tusen kroner, og min motor koster deg lite. Eller du kan ha viktige deler i reserve. Om hjernen passer denne motoren vet jeg ikke. Gjør du tilsvarende chipping på min motor får du sikkert 230-240 hk. TRF Racing på forumet er ekspert på dette. Han har tuningpakker på opp til 270 hk og 620 Nm. Hans egen 193 hk er trimmet til denne effekten. Du skriver ikke hvor du bor. Mulig at jeg kan møte deg på veien på Sørlandet hvis andre salg ordner seg. Hilsen Eirik.
roy johansson Skrevet September 29, 2012 Forfatter Skrevet September 29, 2012 hei jag bor i arendal. men jag kører trailer oslo- stavanger til svipp e der 3 dager i uka om du kommer dit spørr etter svensken
Eirik Viste Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Hei igjen. Da er det i alle fall enkelt med frakt for deg. Jeg har en pallejekk med løft, så motoren kan festes på en palle og heises opp i lasterommet. Hvis du er interessert i motoren da. Du kan også komme innom mekkeplassen min i Hillevåg hvis det passer. Jeg skal spørre dieseleksperten om hjernen til 2.5 motoren kan brukes på 3 liter motor. I tilfelle det ikke går får du sikkert solgt din hjerne uten problemer. Det finansierer sikkert mye av kostnadene med å eventuelt trimme opp den nye motoren. Motoren min trenger som tidligere nevnt ikke bli dyr for deg, siden du har mange gode deler å selge fra din motor. Denne motoren fungerte veldig bra inntil krasjet. Bilen var meget velholdt og ikke råkjørt. Omtrent daglig kjøring med 4-5 mil på motorvei i 130 km/t bidro sikkert til at motoren ikke er blitt nedsotet, som er en fare på norske veier. Hadde jeg selv fått tl i en 525d/530d bil med defekt motor til en rimelig pris, hadde jeg brukt denne motoren. Det er sjelden jeg selger en motor som jeg vet er i topp stand. Noen selgere er ikke ærlige om dette når jeg selv har kjøpt motorer i Tyskland tidligere. Ring eller sms gjerne 92 22 65 44, så kan vi ta en prat. Så kan jeg høre nærmere hvordan 3 literen passer i din bil. Hilsen Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå