Gå til innhold

Papirer/dokumentasjons tråd for Ombygging av E28!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja tengte d var greit med en slik tråd. er jo til god hjelp til andre som tenker på d samme:D

Har alltid drømt om å få godkjent og stemplet vognkortet på E28n med 3,5 turbo motor! Det er så lite effekt i forsjell at Dette har jeg trua på. Jeg kommer til og søke BT og skrive hva jeg har planer om og gjøre. Og viser til at Alpina Bruker 535 chassi på B7 turbo med 300/330 HK.

Jeg tenker:

M5 stabstag foran og bak

Bilstein B8 Men H&R fjærer

M106 original motor og motorstyring

E34 m5 3,6 bremser

Men i alle tillfelle skal jeg få prøvd (Med min jævlig dålige Engelsk) å få sendt en mail til Alpina å få bekrefte at di ikke forsterket chassiet. Noe jeg er ganske sikker på de ikke gjorde :) Får jeg rett svar der er det jo plankekjøring!

Skrevet
Ja tengte d var greit med en slik tråd. er jo til god hjelp til andre som tenker på d samme:D

Har alltid drømt om å få godkjent og stemplet vognkortet på E28n med 3,5 turbo motor! Det er så lite effekt i forsjell at Dette har jeg trua på. Jeg kommer til og søke BT og skrive hva jeg har planer om og gjøre. Og viser til at Alpina Bruker 535 chassi på B7 turbo med 300/330 HK.

Jeg tenker:

M5 stabstag foran og bak

Bilstein B8 Men H&R fjærer

M106 original motor og motorstyring

E34 m5 3,6 bremser

Men i alle tillfelle skal jeg få prøvd (Med min jævlig dålige Engelsk) å få sendt en mail til Alpina å få bekrefte at di ikke forsterket chassiet. Noe jeg er ganske sikker på de ikke gjorde :) Får jeg rett svar der er det jo plankekjøring!

Flott at ein slik tråd blei laga! Har tenkt på noke lignande lenge da ej også har lyst å turbokonvertere min e28:) Ej også sku hatt den dokumentasjonen frå Alpina om det er mulig å oppdrive. Men er det forskjell på karroseriet fra ein 520 kontra 535 da? Er vell bere understellet? Eller?:)

Skrevet

Nå må ikke alle renne ned dørene hos alpina da! Er nok om en skaffer disse papirene og sfoor får de. Skal vel være en viss likhet i behandlinga av slike saker der alle må innom sfoor? Var vertfall det jeg fikk vite når jeg godkjente e21.

Jeg fikk datasheet fra alpina med alle relevante specs, og det sto det ingenting om endring i karosseriet. Tviler på de har endra noe på e28 heller.

Skrevet
Nå må ikke alle renne ned dørene hos alpina da! Er nok om en skaffer disse papirene og sfoor får de. Skal vel være en viss likhet i behandlinga av slike saker der alle må innom sfoor? Var vertfall det jeg fikk vite når jeg godkjente e21.

Jeg fikk datasheet fra alpina med alle relevante specs, og det sto det ingenting om endring i karosseriet. Tviler på de har endra noe på e28 heller.

Det er da litt av det jeg skrev tidligere også, hintet fram til at trådstarter skulle sende mail å ordne papirer andre har nytte av..

Men hvordan gjorde du det når du godkjente med alpina papirer? Måtte du ha alpina specs også da? Slik som bremser og stabstag etc?

Skrevet

Okei, det er det jeg mistenker også, må vell ordne med alpina bremser og stabstag blant annet på E28. Kan ikke forstå det er hverken billig eller lett å få tak i?

Skrevet

Trengte ikke være alpina sine deler, men like bra eller bedre. Dvs like store eller større bremser, like tykke eller tykkere stabstag. Måtte også ha tårnstivere foran og bak. Jeg brukte suspension technic stabstag til eksempel...:)

Skrevet
Trengte ikke være alpina sine deler, men like bra eller bedre. Dvs like store eller større bremser, like tykke eller tykkere stabstag. Måtte også ha tårnstivere foran og bak. Jeg brukte suspension technic stabstag til eksempel...:)

Ahh, da er jeg med ;) Det høres bra ut, E34 M5 3.6 bremser er større en alpina tror jeg. og M5 stabstaga er vell også større/like stor som alpina. Så da er det jo mulig å få til dette da. Send en mail da Jørgen :D

Skrevet

På min var faktisk originalt 316 stabstag like kraftig som alpina sitt foran. Men jeg kjøpte komplett sett da det bake var for tynt originalt.

Skrevet

Flott at ein slik tråd blei laga! Har tenkt på noke lignande lenge da ej også har lyst å turbokonvertere min e28:) Ej også sku hatt den dokumentasjonen frå Alpina om det er mulig å oppdrive. Men er det forskjell på karroseriet fra ein 520 kontra 535 da? Er vell bere understellet? Eller?:)

Ja d var på tide d:) om det er forsjell på ett 520 chassi kontra 535 er jeg ikke sikker på... men stoore forsjeller kan det ikke være.

Skrevet

Jeg brukte noen timer på delelistene og sjekka ALLE delenummer på karosseriet opp mot hverandre, og fant kun småting som braketter og lignende. Men de småtinga er nok til at chassiset ikke har samme delenummer vil jeg tro.

Skrevet

Ahh, da er jeg med ;) Det høres bra ut, E34 M5 3.6 bremser er større en alpina tror jeg. og M5 stabstaga er vell også større/like stor som alpina. Så da er det jo mulig å få til dette da. Send en mail da Jørgen :D

Jeg skal sette meg ned en kveld og få sendt en mail til alpina. men trenger litt tid da engelsken ikke er på topp;) hehe. blir vell en del google translate:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...