Gå til innhold

e34 525 automat -> manuell (er ikke det du tror det er!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var min plan, intill min far bestemte seg for å undersøke rundt.

historien: etter nyinkjøpt bil og hodet i skyene, så røyk girkassen, (klutch-lamell=svidd)

så var planen min å bygge om til manuell da jeg hadde hørt dette var "en lett sak" (ja vet det må endel skruing til og krysskoble noen ledninger.) hadde sporet ned en fin delebil til en billig penge, der jeg kunne ta alle delene fra og bruke, og selge resten.

det var altså min plan. helt til idag.

i går spurte min far meg om nettop dette og kunne spurte etter betegnelsen på bilen min osv fordi han skulle sjekke det(ombygg aut->man)med å ringe rundt til verksteder og forhøre seg litt.

Så idag kl 13 mens jeg var på jobb, så ringte han og fortalte fort og galt at det ikke blir noe ombygging.

jeg tenkte pytt, pytt har noen veldig gode argumenter for å gjøre det så tenkte ikke så hardt over det. Kom da hjem, så etter jeg hadde spist middag fortalte han at hele ledningsnettet måtte byttes pga dette, og det ville koste en haug av penger, og jeg vil ikke tjene på det i det hele tatt. og bare ha tapt penger på hele bilen.

delebil: manuell, nonvanos 525i 6000kr kan jo selge alt uteom det jeg trenger på delebilen.

ny girkasse: 3-4000 for en brukbar automat.

utfall: jeg meget deppa over at det ikke kommer til å funke, og kommer til å selge bilen etter jeg har byttet girkassen... automat altså.

så da er spørsmålet: hva sier dere om saken? har folk på bimmers ingen peiling ang ombygg og at de lokale verkstedene min far har snakket med har 110% rett? som da min far har undersøkt og påstår.

er bare litt nedfor akkurat nå, da "mitt lille" prosjekt er blitt satt kjepper i hjulene for..

Skrevet

En kamerat av meg byttet bare kasse, svinghjul å det vanlige man bytter for å få manuell , han byttet ikke noe ledningsnett osv , så rart de sier det :s

Skrevet
Kjøp en komplett delebil og ta ledningsnett og absolutt alt av deler du trenger til ombyggningen?

Må du ha nytt ledningsnett i det hele tatt egentlig ? Mener kameraten min bare bygde om med kasse å det uten å gjøre noe mer :)

Skrevet

har jo funnet en komplett delebil!! men de verkstedene min far pratet med, og det han selv mener er at det er ingen hensikt med å bygge om og at det bare er penger ut av vinduet!

haha tenk om noen kan"kjøpe" bilen av meg og så bygge den om så kan jeg gjerne kjøpe den tilbake! xD

Skrevet

letteste er jo og kjøpe en bil med den motor/gir komboen som du vil ha da :P

men dette er jo også en eldre bil, så tviler på at man må bytte ledningsnett for og få det til og funke. tipper det skal holde og koble sammen noen ledninger sånn at den tror den står i nøytral eller noe. men er jo garantert noen her på forumet som har gjort akkurat samme greia, så må vel bare finne de og høre med de da

Skrevet

men dette er jo også en eldre bil, så tviler på at man må bytte ledningsnett for og få det til og funke. tipper det skal holde og koble sammen noen ledninger sånn at den tror den står i nøytral eller noe. men er jo garantert noen her på forumet som har gjort akkurat samme greia, så må vel bare finne de og høre med de da

det blir neste plan! :P

men er jo garantert noen her på forumet som har gjort akkurat samme greia, så må vel bare finne de og høre med de da

har hørt med mange og kommer med argumenter til min far, men blir tvert nei.

han sier at de fire personene han har snakket med på tlf i dag og hanselv er "smartere en hele bimmers"

er egentlig bare oppgitt!

Skrevet

Da jeg bygget om fra automat til manuell , byttet ikke jeg ledningsnett. Koblett bare sammen 2 ledninger for og "lure" starteren til og tro den stod i fri/park. Dette var i en 93mod. 840 da...

Jeg var også usikker på dette med lednigsnett før jeg startet ombyggingen. Så det første jeg gjorde , var og se om jeg fikk start på den ved å koble sammen de rette ledningene, uten og skru løs noe som helst, kun konsollen inni bilen.

Dette kan vel du også gjør ?? før du begynner på noe du ikke vet om funker...

Skrevet
javel, men nå er det vel du som bestemmer over din bil?

nå har jeg over gjennomsnittet streng far da... :/

Du trenger ikke skifte ledningsnett!

er klar over det, men det var det han/verkstedene sa...

spør haakjin her på forumet ;) han gjorde akkurat dette

maybe i will :D

Da jeg bygget om fra automat til manuell , byttet ikke jeg ledningsnett. Koblett bare sammen 2 ledninger for og "lure" starteren til og tro den stod i fri/park. Dette var i en 93mod. 840 da...

Jeg var også usikker på dette med lednigsnett før jeg startet ombyggingen. Så det første jeg gjorde , var og se om jeg fikk start på den ved å koble sammen de rette ledningene, uten og skru løs noe som helst, kun konsollen inni bilen.

Dette kan vel du også gjør ?? før du begynner på noe du ikke vet om funker...

hvilke ledniner er det man skal koble? og hvor sitter de? :)

Skrevet

Sitter under girspaken. På 525bensiner skal dette gå fint! Eg har selv hatt ein 520 som var ombygd fra automat og denne gjekk som den skulle. Er litt jobb og bygge om! Har selv gjort dette på ein 525tds ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...