Gå til innhold

e34 525 automat -> manuell (er ikke det du tror det er!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjønner Ikke problemet. Bytt svinghjul, clutch, girkasse, mellomaksel. Monter pedalsett fra manuel. Koble sammen to ledninger.. Thats it. Ingen problem.

Skrevet
vurderer å "selge" denne til noen som kan bygge om for så å kjøpe den igjen :P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lille ungen sin det :lol:

nå er jeg ikke helt 100% med her :P

Sjønner Ikke problemet. Bytt svinghjul, clutch, girkasse, mellomaksel. Monter pedalsett fra manuel. Koble sammen to ledninger.. Thats it. Ingen problem.

arbeidet har jeg ingen problem med, men det at min far + 4 forsjellige mek. verksted sier alle at det bare er tull fordi man vil værken tjene på det, og at det er "SÅÅÅÅÅ vanskelig" og koster massevis av penger.

og jeg som er en liten dritt ikke klarer å utføre sånnet prosjekt.

min far har egentlig frarådet meg å kjøpe bmw, og hvis det i "verstefall" hvis det skulle bli bmw, ikke mer enn 316... men dette dreit jeg blankt,fordi helt siden jeg var liten pjokk og begynte å se etter biler, er e34 DEN bilen jeg alltid har likt.

e28,e39 3-serier, 7-serier+++ bmw har mange fine biler men e34'n er min type bil!

dyrt sier han. det er akkurat det du gjør det til, sier jeg da.

kommer til å holde meg til bmw, og iallefall e34 leeeenge!

sorry for OT, men måtte få det ut..

Skrevet

Det er mye jobb for folk som ikke har skrudd en del.

Men å bygge en e32-e34 uansett motor om til manuell er ingen problem. Finn en vrakbil og flytt over drivverk++

Og hvilke verksted sier man må skifte ledningsnett? Bare å drite i å bruke dem til noe siden dem viser null tegn til hjelpsomhet og kunnskap om hva dem legger ut om...

Skrevet
Det er mye jobb for folk som ikke har skrudd en del.

Og hvilke verksted sier man må skifte ledningsnett? Bare å drite i å bruke dem til noe siden dem viser null tegn til hjelpsomhet og kunnskap om hva dem legger ut om...

+1

De fleste vet nok helt sikkert hvor lett dette egentlig kan gjøres, og de vil helt sikkert at du setter bort jobben til dem. Mye jobb på papiret, lite i praksis = lett tjente penger

Skrevet

arbeidet har jeg ingen problem med, men det at min far + 4 forsjellige mek. verksted sier alle at det bare er tull fordi man vil værken tjene på det, og at det er "SÅÅÅÅÅ vanskelig" og koster massevis av penger.

min far har egentlig frarådet meg å kjøpe bmw, og hvis det i "verstefall" hvis det skulle bli bmw, ikke mer enn 316... men dette dreit jeg blankt,fordi helt siden jeg var liten pjokk og begynte å se etter biler, er e34 DEN bilen jeg alltid har likt.

e28,e39 3-serier, 7-serier+++ bmw har mange fine biler men e34'n er min type bil!

Skal et verksted gjøre det, blir det nok dyrt. Det er for all del litt arbeid, men er langt ifra uoverkommelig å gjøre selv.

Hva koster å overhale automaten? Garantert mye mer enn det vil koste totalt å bygge om til manuell. Du har null garanti for at en brukt automatkasse vil holde. Har selv en kompis som har bygd om E34 525i fra automat til manuell. Eneste ledningsgreier som måtte gjøres, var å koble sammen to ledninger slik at bilen tror automatkassen (som ikke er der) står i P eller N.

Bimmers har høyere kompetanse på BMW, enn de aller fleste verksteder. Her finnes det "spesialister" innen alle modeller, der et verksted må være generelt og vite litt om flere modeller og ofte flere merker. Folkene som kan noe her, har som oftest lært av å prøve, ikke av hva "boken sier".

Hadde jeg fått beskjeden du fikk, hadde jeg blitt så trassig at jeg hadde gjort det uansett, bare for å bevise at han og verkstedene tar feil :lol: men det er meg.

Bimmers har høyere kompetanse på BMW, enn vanlige uavhengige verksteder.

Skrevet

Det er mye arbeid, men ikke noe som er spesielt vanskelig, hjalp til med å bygge om en 525 fra 12v auto til 24v manuell i sommer. det som er mest knotete er vel å bytte pedalsett og lufte clutchen:) får å finne riktige ledninger er det bare å måle hvilken som gir strøm inn i autospaken og hvilken den gir strøm ut på i nøytral:)

Skrevet

Skal et verksted gjøre det, blir det nok dyrt. Det er for all del litt arbeid, men er langt ifra uoverkommelig å gjøre selv.

Hva koster å overhale automaten? Garantert mye mer enn det vil koste totalt å bygge om til manuell. Du har null garanti for at en brukt automatkasse vil holde. Har selv en kompis som har bygd om E34 525i fra automat til manuell. Eneste ledningsgreier som måtte gjøres, var å koble sammen to ledninger slik at bilen tror automatkassen (som ikke er der) står i P eller N.

Bimmers har høyere kompetanse på BMW, enn de aller fleste verksteder. Her finnes det "spesialister" innen alle modeller, der et verksted må være generelt og vite litt om flere modeller og ofte flere merker. Folkene som kan noe her, har som oftest lært av å prøve, ikke av hva "boken sier".

Hadde jeg fått beskjeden du fikk, hadde jeg blitt så trassig at jeg hadde gjort det uansett, bare for å bevise at han og verkstedene tar feil :lol: men det er meg.

Bimmers har høyere kompetanse på BMW, enn vanlige uavhengige verksteder.

nesten slik at jeg vil gjøre det selv!! min far tror alltid han vet best men kan bite i det sure epplet hvis det er sånn om å gjøre,

enkelt og greit tror han at de 4 han har prata med kan alt om "min" type bil. skulle likt å motbevise han, hadde vært morsomt om en av dere kunne ha sotte han på plass, men for min del nytter det ikke å "mase" han holder på sin mening til han inser at slaget er tapt...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Her er noen linker angående ombygging til manuell. Er til e36 men er mykje det samme opplegget!

http://e36-tech.com/DIY/5speedswap.htm

Angående og "lure" bilen til og starte

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 86&page=25

Her laska eg berre rett på koblingen med ein høgtaler kabel for og sjekke om det virket ;)

Denne her er til e34 og er masse hjelp i!

http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/5speedswap.htm

Håper dette kan hjelpe deg litt! Kan være du må laske eit rele bak fører sparkepanel for og få til cruise kontrollen vist du har dette. Står cc på det ;)

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...