Gå til innhold

Bytte Brilleforinger. E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Skal til med å bytte disse såkallte brilleforingene bak på bilen i morgen. Har funnet en tråd om en som gjør det, og ser jo ut som en veldig grei prosedyre. Men er det noen som kan si sånn ca. hvor lant tid dette tar? :)

Skrevet

Jekk opp bærearmen når du holder på slik at foringen ikke står i spenn. Da kan du regne med å bruke et par timer fra bilen kjøres inn i garasjen til den er på hjulene igjen; - om du ikke har gjort det før.

På den ene bolten på hver side må du holde igjen mutteren på toppen. Den andre sitter i gjenger. Kurant arbeid :)

Skrevet

Låner denne litt jeg... Skal skifte disse på min E34 touring jeg også, men lurer på om noen har tips til HVOR det er billigst å kjøpe disse? De koster jo en liten formue disse brillene. Er den store typen jeg trenger :)

Skrevet

Takk for svar kje :)

cossiemk1: Jeg kjøpte mine på koed. husker ikke akkurat pris, men reagert ikke noe på at disse var dyre, tvert imot :)

Skrevet
Koed.no

Takker og bukker, denne sjappa visste jeg ikke om, og her var det jo latterlig billig i forhold til andre steder. Sparte meg for mange tusen her nå, og sparte 500kr på 2 slike "briller" alene :)

Skrevet

Da var jeg ferdig med jobbe, og tatt en test tur, så i underkant av to timer og første gang. Da forsvant jammen meg den fæle knirkingen bak også. Veldig grei jobb :)

Skrevet

Har slitte slike "briller" noen innvirkning på høyden på bilen?? Min touring ser ut som den er senket bak, men det er den ikke, og støtdemperene virker greie når jeg gjynger bilen opp og ned. Ikke ser det ut som fjærene er knukket heller...

Skrevet

Nei har nok ingen virkning på høyden disse. Men på e34 og generelt eldre BMWer, så er hjulbuene bak, mindre enn de forran. Så kan se lavere ut bak, uten att den er det. Derfor man ofte setter på senkefjærer som senker mer forran enn bak. F.eks. 55-35 (55mm foran, og 35mm bak). Da vil bilen se like høy ut når man ser på hjulbuene :)

Skrevet
Nei har nok ingen virkning på høyden disse. Men på e34 og generelt eldre BMWer, så er hjulbuene bak, mindre enn de forran. Så kan se lavere ut bak, uten att den er det. Derfor man ofte setter på senkefjærer som senker mer forran enn bak. F.eks. 55-35 (55mm foran, og 35mm bak). Da vil bilen se like høy ut når man ser på hjulbuene :)

Det er jeg klar over, men det skal ikke være sånn at de orginale 16" hjula går oppunder skjermkanten, hehe....

Skrevet

Nei slik skal det nok ikke være. Vil nå tro at det er bakfjærene dine, uten at jeg er noe erfaren mekaniker. Tror ikke det er noe annet som gjør at bilen siger. Tror også det kan være vanskelig å kjenne tilstanden på fjærene ved bare å gjynge bilen opp og ned.

Skrevet
Har slitte slike "briller" noen innvirkning på høyden på bilen?? Min touring ser ut som den er senket bak, men det er den ikke, og støtdemperene virker greie når jeg gjynger bilen opp og ned. Ikke ser det ut som fjærene er knukket heller...

Touringen din har ikke nivåregulering da? Om ikke må du nok belage deg på å skifte fjærene for å få den opp litt bak.

Skrevet

Touringen din har ikke nivåregulering da? Om ikke må du nok belage deg på å skifte fjærene for å få den opp litt bak.

Har ikke nivåreg nei, så jeg får prøve å skifte fjærer. Hvordan er det med disse lagrene i toppen av demperen da, har defekte sånne noen innvirkning på høyden?

Skrevet

Kun om de er forsvunnet gjennom hattehyllen :P Fjærene har størst innvirkning på høyden. Faste og fine dempere sørger for at bilen ikke siger sammen. Om det er lenge siden sist: skift likegodt fjærer, dempere samt tårnlager.

Skrevet
Kun om de er forsvunnet gjennom hattehyllen :P Fjærene har størst innvirkning på høyden. Faste og fine dempere sørger for at bilen ikke siger sammen. Om det er lenge siden sist: skift likegodt fjærer, dempere samt tårnlager.

Ja, har vært planen en stund det, og nå som jeg ble oppmerksom på koed.no så er det jo bare moro å handle deler, hehe.... 3100kr for brillene med bolter osv, venstre forskjerm, dempere, fjærer og lager bak... Og dette er ink frakt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...