Jørgen-A Skrevet September 28, 2012 Skrevet September 28, 2012 Er det noen snille sjeler som kan gi meg tips på hvordan jeg skal formulere søknaden min til bt ang godkjenning av mitt e34 525 turbo prosjekt.? Har absolutt 0 peiling på hva en slik søknad bør inneholde.. Jeg vet hva som må til byggemesig så jeg lurer bare på hvordan jeg skla trå frem til bt. Dette er sikkert intresant for flere enn meg og kan jeg tenke meg. Takk på forhånd
Dirty Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 bare skriv den akkuratt som at du skal søke på en jobb, har funket vær gang for meg Hehe
oddis Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 En ting som er verdt å tenke over når du søker om uorginal turbomotor er hvor nøye du er med å oppgi hvilke deler du skal bruke. Min filosofi er å holde det til "Bruke en T3 turbo, turbomanifold, intercooler+ dimensjon" enn å skrive "Hjemmelaget rustfritt turbomanifold i 316 stål, Precision 7675 turbo, PT 60mm wastegate" og diverse. Jo mer de får å jobbe med av detaljer jo mer vil de bruke infoen mot deg. "En PT 76 går jo til over 1000hk!" får du fra BT, etter dem har tatt et googlesøk. En kompis fikk beskjed om at GT28n var for stor til de 220hk han skulle godkjenne i sin Volvo 240. Fordi den gikk høyere... Og la vær og nevn at du skal bruke datasprut (om du skal ha det), dyser, uorginale bensinpumper. Fokuser bare på at alt skal fungere bra. Og ikke lag svar på spørsmål som ikke stilles. Det har alt å si hvem som behandler søknadene. Det kan være en ukyndig og det kan være en die hard bilentusiast. Da det mye bedre å skrive "se her, jeg holder meg innenfor disse rammene". F.eks "Ombyggingen vil holde seg innenfor kjøretøyets; - Maks tillate aksellaster - Støynivå - Co2 utslipp - Ingen kapping i chassi - Beholde lik bremsebalanse (om du søker om uorginal bremser er dette punktet fint å ha med)." Fokuser på de gode løsningene og insister på at alt blir gjort innenfor rammevilkårene. Nøkkelen er : IKKE GI DEM AMMUNISJON. Dette er MIN filosofi, og jeg vet at noen er uenige (hører det skrikes bak tastaturet allerede) Jørgen: Gir du meg litt info om biltype og mods så kan jeg prøve å sette oppe en skisse til søknad for deg.
ehrnst Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 det oddis sier er ganske greit å tenke på. siste søknaden min var så kortfattet at jeg nesten blir flau Informasjon fra vognkort om vekter, ch.nr osv tar mye plass:). søkte da om å flytte over alt fra en e30 turbo de konfiskerte, og over i et nytt chassis
Jørgen-A Skrevet September 29, 2012 Forfatter Skrevet September 29, 2012 Takker for respons:) trenger virkelig hjelp til dette for jeg er så dårlig på slike ting
NBCustom Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Genial tråd dette:) Mange som trenger tips!
M|Fjeld Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 En raskt sammensatt søknad, bare å ta i bruk folkens! Søknad om godkjent ombygg av BMW E34 med M50B25 Turbo motorStatens Vegvesen Adresse Postnummer/Sted Søknaden gjelder godkjenning av større motor effekt i bil BMW 525i 1989-modell, kjennemerke **12345, rammenummer ********. Det søkes om montering av motor fra en 199*-modell E34 525i, motorkode M50B25. M50B25 er en sekssylindret motor levert i e34 karosseriet fra 1991 frem til 1996. Effekt ***hk og ***Nm. Det vil også bli montert tilhørende girkasse. Bremser foran og bak blir oppgradert til bremser fra E34 M5 3.8 som skal tåle den nye motorens effekt. Det skal kjøres med original hjerne. Det vil bli foretatt nødvendig vektreduksjon for å tilfredsstille vekt forhold ifølge vognkort. Det vil ikke bli fjernet sitteplasser eller baksete i denne forbindelse eller montert veltebur. Det vil også bli montert nytt understell med ******. Ved kontroll blir det framlagt Tüv papirer og hjulstillings kontroll skjema fra godkjent bilverksted. Med vennlig hilsen: Navn: Tlf: Adresse:
M3 Yngve Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 Jepp, minst mulig. Skriv en liten arbeids beskrivelse, så,går det nok fint.
BMW E30 325 Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Skal følge med her. Likte posten til oddis, sto mye glupt der. Mfjeld - ser ut som en modifisert "larsen mal" det du la ut - ser forøvrig ikke noe poeng og nevne hva som IKKE skal gjøres. Selv har jeg en søknad jeg skal sende i morgen, du kan alltids få se den om du ønsker.
Magnum 310 Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Noen fine tips her, ja! dihorvik, om du har lyst å dele søknaden din med flere blir jeg meget takknemlig om du kunne sendt den på pm eller e-post! Har selv levert en for motorbytte, men skal skrive en ny ang. kompressormating så litt tips hadde vært fint!
oddis Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Da har jeg satt sammen en kjapp søknad i Wordpad. Prøvde å lage det som ett bilde men ble vanskelig. Husk å trykk + for å forstørre det skikkelig til leselig størrelse! Søknaden er langt ifra ferdig, bare putta inn den lille infon Jørgen ga meg. Må gås over og perfeksjoneres før den sendes til BT. Kristiansan'årn reagerte på dette 1
Mjørgen Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Dette var nyttig info for meg:-) driver og skriver søknad om m106 i e28n! Men blir søknaden sendt automatisk til sfoor fra biltilsynet eller må den sendes dit også?
M|Fjeld Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Mfjeld - ser ut som en modifisert "larsen mal" det du la ut - ser forøvrig ikke noe poeng og nevne hva som IKKE skal gjøres. Riktig det, har brukt denne malen selv. Gikk glætt gjennom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå