stianvell Skrevet September 28, 2012 Skrevet September 28, 2012 Hei!Har funnet ut at jeg skal begynne på å bygge turbo (for første gang) på e30n min =)Utgangspunkt:Orginal M50B25Zf kasse6 puck Sinterclutch og Sachs trykkplate3" eksosPlaner:* Ca 300-350 Hk til å begynne med.* Turbogrenrør ( Montert )* Turbo - innkjøpt* Intercooler - innkjøpt* Datasprut/chip - innkjøpt* Litt tjukkere toppakning - cometic topppakning innkjøpt* Fuelcell* Ny fuelrail + bensintrykkregulater osv.* Større dyser* + Sikkert masse mer.. si gjerne ifra hva jeg har glemt I første omgang er det bare toppakningen jeg skal bytte i motoren, da det skal bli et "budsjettbygg"..Gammel tråd: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=224337Så hvis noen har noe jeg trenger( som turbo,datasprut osv) liggende så sifra =)Kom gjerne med tips og råd:)
stianvell Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2012 Da kommer jeg med en update : Skrudd av det meste i fronten: Fått vaska motorrommet: Grenrøret: Grenrør montert: Litt trangt for turbo kansje? eller trur dere at det kommer til å gå ?? Neste blir vel å kappe ut der batteriet sitter, få kjøpt turbo å IC..
stianvell Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2012 Noen som vet om jeg får en T3 turbo på plass der?
Tommen325 Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Kommer vell helt an på størrelsen på turboen det, men det så veeeldig trangt ut. Husk også at motorn vil bevege seg en del når du kjører.
Silverboy Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Det er ikke meningen at det skal sitte andre veien?
Tommen325 Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Det er ikke meningen at det skal sitte andre veien? Det tenkte jeg også litt på..
stianvell Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Skrevet Desember 21, 2012 jo skal vel egentli sitte andre veien, men får bare lage en adapter =) blir vel kjøp av turbo og intercooler etter nyttår håper jeg =)
stianvell Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Hei! Da har jeg endelig fått ræva i gir, å bestilt turbo og intercooler og noe annet dilldall Produkter ------------------------------------------------------ 1 x Intercooler Tube and Fine 510x300x76 - 2.5" 1 x *** BESTSELGER ! T3T4 70/84 m/wastegate 360˚ V-Band 1 x BMW E36 /M3 Grøft lys sorte v/h 1 x Oil retur line kit 1 x Oil Feed Kit INN T3 Serie+ 1 x Olje Turbo Inn 1/8" 2 x Eksosflens Stål T3 Så håper jeg får delene til uka, å kansje får gjort noe før jeg reiser i militæret den 21...
stianvell Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Skrevet Januar 15, 2013 Da har jeg fått litt deler i posten Turbo: Intercooler: Div slanger osv: Må lage en forlenger eller noe sånt fra grenrøret til turboen, da det ble litt trangt mellom motoren å "hjulkassa": sjekka om intercooler passet: Men, hvordan monterer jeg AN koblingene? samme som en hageslange? Prøve å få gjort litt i helga før jeg reiser i militæret vertfall =)
NeonMuffler Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 montering an koblinger: prosjektet ser bra ut ellers
stianvell Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Skrevet Januar 18, 2013 Fått gjort litt i dag da =) sveisa overgang fra grenrøret til turbo( pga dårlig plass som forventet.) 3" rør, som vi lagde en ca 45 grader av =) Takk til Røllander"s sveiseservice Prøvemontert turboen: Som dere ser så kommer turboen litt høyt, å olje fra turbo får dårlig plass, får jeg kjøpt 90 grader AN (HAN) inn på turbo?
NeonMuffler Skrevet Januar 18, 2013 Skrevet Januar 18, 2013 du burde løsna eksoshuset fra turboen, og så vri resten så det står mer i vater. for ser du har veldig vinkel inn på ojle, og som du merka blir det kræsj på returen
Mikael-B Skrevet Januar 18, 2013 Skrevet Januar 18, 2013 Må snu kompressorhuset ja, returen må stå rett ned fra turbo, ellers blir det dårlig retur av olje tilbake i blokka. Må ha mest mulig fall der.
stianvell Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 skal prøve å snu den i morgen=) Noen som vet hvor jeg burde sende oljereturen??
NeonMuffler Skrevet Januar 20, 2013 Skrevet Januar 20, 2013 enten inn på siden i dekselet til oljepumpa, eller ned i bunnpanna. kjører den inn i bunnpanna på min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå