Krisfje Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Hvis jeg vil begynne med banekjøring og iskjøring, hva må jeg da tenke på? La oss si at jeg kjøper en 97-mod 316/318 til 30-40', og bruker den? Tenker å kjøpe en bil som har gått helst under 200 000 km, manuell gir, nylig eu-godkjent. Jeg er ikke utrolig flink mekanisk, men tenker å lære meg å bytte olje etc. selv + filter++. Blir nok bare ansvar-forsikring på denne, da jeg allerede betaler i dyre dommer på 1-serien. Alle innspill mottas med stor takk!
Dirty Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 Hei, her tror jeg nok du må ta deg en runde på google og titte litt 316\318 er helt klart uaktuelt å bruke som banebil minimum 325 som også er 100 hester for lite Minst. Du må også vurdere om du skal ha en bil med skilter, eller om du skal ta den helt ut og bygge en bil med lisens i ditt tilfelle burde du nok kjøpe en som er ferdig bygd med bur bøttestoler osv Selv om du ikke kan skru, kjenner du kanskje noen? Man lærer fort om du er villig til å lære. Ville kjøpt en ferdig bygd trackday bil men du må nok opp i en 100 tusen
CV-Erik Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 Trenger ikke bil til 100k om han bare skal more seg litt på banen da! Går ann å kjøpe en billig 325 og ribbe den Er ikke det grommeste, men det fungerer nok helt fint. Høres ikke ut som at han har noe behov for masse hester.
Krisfje Skrevet September 30, 2012 Forfatter Skrevet September 30, 2012 Har ikke behov for 300hk i starten føler jeg Tenker at jeg kan få en bil med ja, 150 hk. Tenker å ha skilt. Siden jeg har en bil fra før til 200' høvdinger så bruker jeg ikke 100' til nå. Evt, senere da jeg bare er 20 år Så man kan ikke ha noe gøy på bane med +- 150hk? Tusen takk for svar folkens!
andreee Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 Nei egentlig ikke, du kommer til å synes det er gøy en-2 ganger så vill du ha mer power. Kjøp en e36/e30 325 så begynner du i rette enden ..altså understell/foringer/stabstag evt knivstag/ lette hjul med slicks så skifter du motor til s50b32 ved senere anledning .. Evt turbo. Da blir det gøy
Dirty Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 Problemet er jo når han ikke kan annet en å bytte olje, ikke sikkert han kan det engang? da nytter det ikke å kjøpe en halvsjæbbi e36 koster fort det dobbelt da, en å handle en som er ferdig lønner seg alltid å handle ferdigbygd bil mener nå jeg uansett hvordan man vrir og vender på det
Krisfje Skrevet September 30, 2012 Forfatter Skrevet September 30, 2012 Får titte litt da Uansett hva det blir så skal jeg bytte eksos og sette i KN-filter.
Krisfje Skrevet September 30, 2012 Forfatter Skrevet September 30, 2012 Skal nok alltids få til å bytte olje osv, men det er på d nivået jeg ligger på. Kjenner flere som kan endel så
andreee Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 Er sant som dirty sier , når du ikke har så mye peiling på å skru så er det kanskje best å kjøpe en som er ferdig.. Du lærer jo etter hvert.
hagenisse Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 316\318 er helt klart uaktuelt å bruke som banebilminimum 325 som også er 100 hester for lite Minst. For noe tull. Jeg savner effekt, men det er kun fordi det er så helsikes vanskelig å komme forbi alle gjøkene som gikk rett på rask bil og forsvinner på strekkene, men ikke har en anelse om hva de driver med i svingene. Så fort man får kjøre alene er det ikke så nøye hvor fort den går rett frem, er jo ikke der moroa ligger. Men for all del, får du orgasme i det flyet fyker bortover rullebanen må du handle noe som går bra. Mitt forslag er en 318ti (compact altså). Ypperlig nybegynnerbil. Lite skruing og mye moro for penga.
Krisfje Skrevet September 30, 2012 Forfatter Skrevet September 30, 2012 Kan si at jeg har startet en tråd på BMWccn også Dårlig med svar der, så takker igjen her
Krisfje Skrevet September 30, 2012 Forfatter Skrevet September 30, 2012 Har byttet en bakfanger, tatt ut stoler, byttet baklys, satt på ny plate under motor, skrudd en del sykkel osv opp i gjennom, og siden jeg er Detailer så har bilen vært oppe på jekken ofte for å polere og vokse i hjulbuer, eksos osv, så er ikke helt grønn. Jeg er veldig interessert også, det er jo positivt! Er ofte på Rudskogen, rally, dragrace etc, og ser på denne muligheten til å utvide horrisonten sosialt også
Dirty Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 Ja en plass må man jo starte, virker jo som du har det litt i fingrene bare trenger erfaringen, men ville kjøpt ferdig bygd uansett sparer masse penger og tid finner jo banebiler helt ned i 50 tusen klassen
Krisfje Skrevet September 30, 2012 Forfatter Skrevet September 30, 2012 Hvor får man evt en banebil til 50'?
M|Fjeld Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... mId1497904 http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... mId1488637 Vet det er riskokere, men de funker meget bra. Fine å lære seg å sladde med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå