Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unngå understell med masse justeringer, og ordet "coilover" gjør IKKE bilen raskere /morsommere rundt banen, velg understell av anerkjent fabrikat som HR, bilstein ,KW osv.

Så vanskelig er det ikke å justerbare et høydejusterbart understell, og så er det morsomt å eksperimentere litt. Man trenger ikke kjøpe de dyre merkene. Kjenner mange som kjører med K-sport understell, og det fungerer meget bra i forhold til hva du betaler! Har man råd, så vil jeg selvsagt anbefale de anerkjente merkene, men K-sport, XYZ etc. gir veldig mye for pengene.

Hvis man liker å eksperimentere hele tiden så er det klart at man kan ha justerbart, men jeg ville heller som nybegynner brukt tusenlappene på bensin og mer kjøring, man har mer gøy og kjører raskere med det, risikoen er å havne på "understellkjøret" dvs at man tror ved å finne det optimale understellet perfekt justert så går bilen automatisk styggfort i svingene, slik fungerer det IKKE.

Billig er absolutt bra i noen tilfeller, selv kjører jeg for tiden med SPAX med justerbar demping for å få litt mindre demping på vanlig/vinter kjøring, og det fungerer overraskende bra.

Jeg ville prioritert justerbare topplager foran og noen semi-r dekk før justerbart understell

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Justerbare topplager er absolutt mye "bang for the bucks", og bør være høyt oppe på handlelisten. R-dekk er ikke noe must i starten, mener jeg. Man lærer mye mer om bilkjøring ved å kjøre på vanlige gatedekk, da ville jeg heller ha brukt pengene på et justerbart understell, men vi er alle forskjellige og har forskjellige syn på ting.. :wink:

Skrevet

Har K-sport baneoppsett på begge e30n mine, banebilen er stiv som juling og fungerer utmerket til mitt bruk :)

Dog hadde jeg noe 3000kroners coilovers på e36m3 banebilen, da sleit jeg med at bilen var stiv ned men ikke når den skulle opp igjen ;)

Tror nok i førsteomgang så trenger ikke trådstarter noe dyrt understell, han kan jo oppgradere når han har fått mer erfaring og runder på banen

Skrevet

Hvis du kan strekke deg litt så kan kanskej denne være noe? Ha vært tilsalgs noen ganger, så bør sjekkes opp!

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37523950

Tror forresten kanskje jeg har solgt den 116d du har? Kjøpt den av en som heter Andreas?

Edit. Mange kloker hoder om hva du bør ha i bilen/eller hvordan den skal være.

Jeg er ingen rask sjåfør på bane, men koser meg masse. Det viktigste jeg syes er bremser og ordentlig seter. Ikke sportseter osv, men bøtteseter.

Skrevet
Hvis du kan strekke deg litt så kan kanskej denne være noe? Ha vært tilsalgs noen ganger, så bør sjekkes opp!

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37523950

Tror forresten kanskje jeg har solgt den 116d du har? Kjøpt den av en som heter Andreas?

Edit. Mange kloker hoder om hva du bør ha i bilen/eller hvordan den skal være.

Jeg er ingen rask sjåfør på bane, men koser meg masse. Det viktigste jeg syes er bremser og ordentlig seter. Ikke sportseter osv, men bøtteseter.

Stemmer det Andreas :) Er veldig fornøyd med bilen, deg som selger, og Stenshagen generelt. Alltid kjappe og hyggelige svar når man feks. bestiller deler/ekstrautstyr, eller lurer på noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...