Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

(Men nå har jo firedørs E30 ganske korte dører også....)

Akkurat det er jo en vesentlig forskjell. E36 coupè har ganske lange dører.. Men uansett så er ikke planen min å lage den letteste E36`n. Skal bygge den for å ha det gøy, men lette den så lang lommeboken rekker, samt at jeg ønsker å opprettholde litt "comfort". Skal ikke bygge racebil, men forhåpentligvis en passe kjapp og holdbar trackday-bil. :)

Den Supersprint decaten, har sett etter din i nettbutikken til GS, men klarer ikke finne den?

Ta kontakt med de. Er nok ikke alt de har på hjemmsiden. :)

Vær også obs på at f.eks Rouge Engineering ikke anbefaler alu foringer i sine "race"differ pga økt fare for brist i alu armene til diffen

Da er det kanskje like greit å la de nye foringen som sitter montert på Alpina baklokket sitte der.. Har tenkt til å bruke alu.foringer i resten av bakstillingen, så blir sikkert fast nok med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er jo en vesentlig forskjell. E36 coupè har ganske lange dører.. Men uansett så er ikke planen min å lage den letteste E36`n. Skal bygge den for å ha det gøy, men lette den så lang lommeboken rekker, samt at jeg ønsker å opprettholde litt "comfort". Skal ikke bygge racebil, men forhåpentligvis en passe kjapp og holdbar trackday-bil. :)

Helt perfekt resept etter min mening :D

Angående alu foringer i diffen så ville nok jeg valgt gummi hvis jeg var deg. Jeg gikk for Alu i motor, gir osv i den gamle S2'n min og det førte til at turene til og fra Ringen måtte kjøres med Intercom/hørsel vern :(

Passe svett i øra etter 140 mil og 12-13 timers kjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående alu foringer i diffen så ville nok jeg valgt gummi hvis jeg var deg. Jeg gikk for Alu i motor, gir osv i den gamle S2'n min og det førte til at turene til og fra Ringen måtte kjøres med Intercom/hørsel vern :(

Passe svett i øra etter 140 mil og 12-13 timers kjøring...

Samme tanken gjorde jeg meg også. Fra mitt ståsted så tenker jeg nå slik at de 140 milene også skal kunne nytes litt, de mila "er" jo også litt av "ringen-opplevelsen" i min verden.

Men smaken er som baken, og full respekt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er jo en vesentlig forskjell. E36 coupè har ganske lange dører.. Men uansett så er ikke planen min å lage den letteste E36`n. Skal bygge den for å ha det gøy, men lette den så lang lommeboken rekker, samt at jeg ønsker å opprettholde litt "comfort". Skal ikke bygge racebil, men forhåpentligvis en passe kjapp og holdbar trackday-bil. :)

Helt perfekt resept etter min mening :D

Angående alu foringer i diffen så ville nok jeg valgt gummi hvis jeg var deg. Jeg gikk for Alu i motor, gir osv i den gamle S2'n min og det førte til at turene til og fra Ringen måtte kjøres med Intercom/hørsel vern :(

Passe svett i øra etter 140 mil og 12-13 timers kjøring...

Jeg kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingler! Kan jo hende jeg sparer 0,045 sek. pr. runde, så da er det selvsagt verdt det! :lol:

Haha, ja da er det jo verdt det. Jeg kan jo legge til at vi ikke lærte mye og gikk i samma fella med E30n, men da med "støysvake" plastruter i tillegg. Så Intercom er fortsatt obligatorisk på transport etappene.

I tillegg til firepunkt og trange stoler selvfølgelig. Svett i øra, klam på ryggen og nummen i beina før man har passert Gøteborg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingler! Kan jo hende jeg sparer 0,045 sek. pr. runde, så da er det selvsagt verdt det! :lol:

Haha, ja da er det jo verdt det. Jeg kan jo legge til at vi ikke lærte mye og gikk i samma fella med E30n, men da med "støysvake" plastruter i tillegg. Så Intercom er fortsatt obligatorisk på transport etappene.

I tillegg til firepunkt og trange stoler selvfølgelig. Svett i øra, klam på ryggen og nummen i beina før man har passert Gøteborg :lol:

Sånn det skal være i en E30 det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå tur jeg du går noen runder med deg sjøl om dan, Raymond og lurer fælt på hvor langt du skal strekke strikken, du vil ikke lette så mye, for det skal IKKE blir racebil, men alu-foringer skal du ha =) Vi, som Magns sier kjører jo med delrin da, tviler på om forskjellen er så enormt stor, men DET gjør bilen jævlig i fohold te hard core letting, kan jeg skrive under på hvilken dag som helst !! MEN, nå kommer poenget mitt, du skal jo selvfølgelig gjøre begge deler !! Bare det som plaga meg litt, at du ikke skulle lette så fælt, ikke det at du skulle ødelegge den med alu foringer el.l, det hører jo bare med i pakka av must !! Polyurethane suger....og ryker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • R Andersen changed the title to E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...