Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips på hvordan man bør lakkere bremsecalipperene? Har kjøpt nyrenoverte calippere, og de ser ut til å være eloksert e.l. Har glassblåst klavene. Hva er best å bruke?

null_zps636593c1.jpg

Skrevet

Jeg har nettopp sandblåst og pulverlakkert alle mine caliptere, og jeg kjøpte også nytt repkit! :) så jeg bare sandblåste med alt på plass, bare teipa nippel og der bremseslangen gikk inn :) så når de var ferdig lakkert så "overhalet" jeg calipteren! Brukte rett og slett gammle stemplet og pakkningen som maskering :)

Skrevet

Har kjøpt nyrenoverte calippere, så vil ikke gjøre samme prosedyre på de, men absolutt noe å vurdere ved en senere anledning. Skal jo gjøre noe med calipperene foran også.. :)

Hva malte du de med?

• 2 weeks later...
Skrevet

Fått lakkert klavene og montert bremser, studs og nye ABS-følere.

null_zpsec0f39f3.jpg

Har kjøpt et Fuel Starvation Kit fra Bimmerworld for å hindre at bensinen kutter i svinger ved mindre enn halv tank.

null_zps1a88aab2.jpg

Montering på gang

null_zps7fbff713.jpg

Har også byttet ut termostaten i oljefilterhuset med en oil diverter.

null_zps0c48bf39.jpg

null_zpsdaf03ae8.jpg

null_zps3e9b12fa.jpg

null_zps87389dd3.jpg

Kan skaffe slike for kr. 490,- + frakt.

Måtte prøvemontere en felg for å se hvordan det blir i forhold til nye hjulbuene

null_zps204e11ba.jpg

Skrevet

Takk!

Ja, det er Federal. Kun for å ha noe å kjøre med før bilen er ferdig innjustert, da skal jeg kjøre med litt bedre dekk. :)

Skrevet

Takk!

Ja, det er Federal. Kun for å ha noe å kjøre med før bilen er ferdig innjustert, da skal jeg kjøre med litt bedre dekk. :)

Er vell en god idé de! har du noen erfaringer med dekkene på våt vei eller?:) De begynner å bli en hel bil igjen nå?:))
Skrevet

Har absolutt ingen erfaringer med det, men har en kamerat som kjører med det på bane med sin E30, og han er fornøyd med dekket. Mye dekk for pengene, men selvsagt ikke like raskt som et dyrere dekk.

Er nok mye igjen før bilen blir hel, men det går heldigvis rette veien! :) Bestilt ny clutch i dag, så da kan man begynne å tenke på å få satt i motor i bilen etterhvert.. :D

Skrevet

spessielt nye funker 595 ganske bra på vått.
Er like gode som gode vanlige sommerdekk stort sett,  men er ikke løpsdekk.
Kan være fine dekk å ha når du skal bruke den på veien, og ikke vil slite ut skikkelige rundetidsdekk

Skrevet

Skal kjøre med ett lettere svinghjul fra Driftworks. Mener vekten på det var 4,9 kg, så er jo litt lettere enn det originale.. :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Mine federal rsr er griseglatte på vått. De er vel 2 år gamle. Var helt ekstremt på e30meet i år, da det regna helt vilt. Når de først slapp litt så måtte man vente lenge før det fikk tak igjen.

Har du funnet ut hvordan s54en passer i e36 traversen? Må man flytte stabstaget? Går det da uten å modde bunnpanne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...