bmwdan Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 hei har bytte motor fra 320 vanos 93 mod til en 325i 95 mod. har bytta ledningsnett og hjerne, hjernen hadde ews men forrige eier hadde tatt og chipet den sånn at den ble uten ews. men til poenge den drar rundt motoren men ingen tegn til bensinpumpa noen som har vært borte i detta før takk for svaret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Får du gnist? Sett konstantstrøm på pumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdan Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 sjekka nå ingen gnist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fixon Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 har akkurat hatt samme problemet. Var ikke gnist eller liv i bensinpumpa. Problemet var var at det ikke kom nokk strøm til hjernen. Byttet den tynne røde ledninga som går fra batteriet til motorledningsnettet og da startet den med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdan Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 ja det kan jeg teste. men greie var at den start og var helt topp når jeg hadde i m50b20 ville vært merkelig om det skjedde noe mens den sto i garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 ja det kan jeg teste. men greie var at den start og var helt topp når jeg hadde i m50b20 ville vært merkelig om det skjedde noe mens den sto i garasjen Veit noen har satt skrukontakten til dme for dårlig inn.. Passe på og skru til den knepper i spor.. Siden du har byttet alt du skal og den har fungert før du byttet ville jeg anta at det er jordingsproblem eller at en kontakt ikke er satt riktig.. Husket og bytte ringantenne til den samme osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdan Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 ringantenne ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Selvom EWS er fjernet tror jeg du fortsatt må "koble den ut" dvs klippe litt ledninger og diverse. Har ikke gjort dette selv, men har hørt om problemet tidligere. Kan prøve å få svar i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdan Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 ja det hadde vært greit å vite hvilken ledninger jeg må ta vekk i så fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Ringantenne er en antenne som sitter rundt tenningslåsen din som leser av chippen i nøkkelen og sender info til ews som det er riktig nøkkel som står i tenning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdan Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 jeg har bruker den nøkkelen som jeg har brukt før til m50b20 motoren, er det noe jeg må endre der og med nøkkelen vis det noe som har en grei løsning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Fjærn ews boksen, så kobler du en kabel mellom svart og gul på ews kontakt, til svart og gul på tenningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdan Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 er ikke ewsen startsperra og den er bytte ut med en chip som gjør at hjerne ikke har det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Ews er startsperre ja, men har en egen boks bak hanskerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdan Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 http://www.google.no/imgres?q=grunnmodu ... 1,s:0,i:73 var det der du tenkte deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå