Speedman Skrevet Oktober 2, 2012 Skrevet Oktober 2, 2012 Hei. Er helt fersk når det kommer til Bmw, og min samboer og jeg vurderer sterkt å kjøpe oss en 09 520d M-Sport Touring. Er det noe man bør være ekstra påpasselig ved kjøp av en sånn bil? Er det kjede eller registerreim på en sånn bil?
bmw-520i Skrevet Oktober 2, 2012 Skrevet Oktober 2, 2012 hallo vis du trykker på søk til venstre å skriver inn den bilen dere har tenkt å kjøpe. så vil det komme opp en del av disse e60 å e61 som dere vurderer å kjøpe. er endel som har lagt en tråd sånn som dere har angående denne bilen å det vil komme opp feil/barnesykdommer/svakheter på denne bilen.
larserso Skrevet Oktober 3, 2012 Skrevet Oktober 3, 2012 Hei! Og velkommen Dette er alt i alt en veldig trygg bil å kjøpe! Noe er det dessverre likevel. Min erfaring er at rust i bakluka (i overgangen mellom vinduet og metallet). Grunnen til det er at hardplast rundt glasset ligger og gnisser mot metallet og lager hull på lakken. Dette utbedres gratis på garanti ved at det pusses ned, lakkes og hardplasten erstattes med myke deler. En annen ting er brudd i ledninger til bakvinduet slik at det ikke lengre er mulig å åpne bare bakvinduet, men må åpne hele luka. Dette tar en del forhandlere gull og grønne skoger for å fikse ved å bytte hele ledningsnettet, mens gode verksteder tar typisk 1-2.000,- for å skjøte kabler. Om bilen har soltak kan dette også være en kilde til problemer siden dreneringskanaler har en tendens til å gå tette om de ikke renholdes og man kan bl.a. være svært uheldig å få oversvømt elektronikken = dyrt! Mange merker som har store panoramasoltak på stasjonsvogner har dette problemet. Noen har fått forklaring på at den ikke kan vaskes i maskin pga. trykket vaskemaskinen genererer mot den store glassflata og presser ned luka. Jeg har derfor bil uten soltak. Og savner det veldig... Ellers er min erfaring at det er en herlig bil med masse kjørekomfort og kjøreglede!
Speedman Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2012 Hei!Og velkommen Dette er alt i alt en veldig trygg bil å kjøpe! Noe er det dessverre likevel. Min erfaring er at rust i bakluka (i overgangen mellom vinduet og metallet). Grunnen til det er at hardplast rundt glasset ligger og gnisser mot metallet og lager hull på lakken. Dette utbedres gratis på garanti ved at det pusses ned, lakkes og hardplasten erstattes med myke deler. En annen ting er brudd i ledninger til bakvinduet slik at det ikke lengre er mulig å åpne bare bakvinduet, men må åpne hele luka. Dette tar en del forhandlere gull og grønne skoger for å fikse ved å bytte hele ledningsnettet, mens gode verksteder tar typisk 1-2.000,- for å skjøte kabler. Om bilen har soltak kan dette også være en kilde til problemer siden dreneringskanaler har en tendens til å gå tette om de ikke renholdes og man kan bl.a. være svært uheldig å få oversvømt elektronikken = dyrt! Mange merker som har store panoramasoltak på stasjonsvogner har dette problemet. Noen har fått forklaring på at den ikke kan vaskes i maskin pga. trykket vaskemaskinen genererer mot den store glassflata og presser ned luka. Jeg har derfor bil uten soltak. Og savner det veldig... Ellers er min erfaring at det er en herlig bil med masse kjørekomfort og kjøreglede! Takk for bra tips Kunne ha tenkt meg pan.tak, men etter dette tror jeg at jeg styrer unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå