Gå til innhold

Motorswap i e30

NeedBMW
 Share

Hvilken er best til turbomating?  

22 stemmer

1. 1. Hvilken er best til turbomating?

• M20B20/B25
      6
    • M50B20/B25
      14
    • Annen motor(Skriv som kommentar er du snill) :)
      2

Anbefalte innlegg

Takk for alle svar! Meget nyttig!

Men noe jeg også lurer på er om det faktisk er mulig å EU-godkjenne og få skilter på bilen hvis jeg, la oss si at jeg har fulgt guidene deres, forsterket understell, bremser osv, og har oppmot 400-500hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke godkjent i vognkort noe mer enn det som er i henhold til Hartge H24 papirene 330hk og 350nm?

når det kommer til Eu-kontroll så spørs det helt på hvem som kontrollerer bilen.

Jeg anbefaler deg absolutt å være litt mer tolmodig, og bruke mye tid på å lese her inne.

Begynn gjerne å oppgradere understell, bremser etc. for å få mer kompetanse på skruing før du går i gang med motorbytte etc. Du får sikkert til et motorbytte, men det kommer til å ta så lang tid at jeg er redd at du mister motivasjonen underveis. Det er også mange ting å passe på, så at du gjør feil som blir kostbare og tidkrevende og rette opp burde være din største bekymring.

Når det kommer til trimming etc. tror jeg du skal legge det på hyllen inn til videre. e30 er meer enn gøy nok som det er i seg selv, uansett om det er en 318 eller 325. Hvertfall i begynnelsen til du faktisk vet hva som skal gjøres FØR du begynner å bytte motor/trimme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for og drepe noen planer her nå, men hvis du har veldig liten erfaring innen og skru og motor osv og satser på 4-500 hk kan det fort bli mye skruing og veldig dyrt! Og du får aldri godkjent en e30 med så mye hk, ikke ser jeg poenget med det når du kun er 16.. :)

Jeg ser ganske langt fram i tid nå altså, jeg har en del å gjøre for å i det hele tatt få den på veien osv!

4-500 var nok litt overdrevent også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke godkjent i vognkort noe mer enn det som er i henhold til Hartge H24 papirene 330hk og 350nm?

når det kommer til Eu-kontroll så spørs det helt på hvem som kontrollerer bilen.

Jeg anbefaler deg absolutt å være litt mer tolmodig, og bruke mye tid på å lese her inne.

Begynn gjerne å oppgradere understell, bremser etc. for å få mer kompetanse på skruing før du går i gang med motorbytte etc. Du får sikkert til et motorbytte, men det kommer til å ta så lang tid at jeg er redd at du mister motivasjonen underveis. Det er også mange ting å passe på, så at du gjør feil som blir kostbare og tidkrevende og rette opp burde være din største bekymring.

Når det kommer til trimming etc. tror jeg du skal legge det på hyllen inn til videre. e30 er meer enn gøy nok som det er i seg selv, uansett om det er en 318 eller 325. Hvertfall i begynnelsen til du faktisk vet hva som skal gjøres FØR du begynner å bytte motor/trimme.

Enig, og som sagt, så er dette med trimming osv ganske langt fram i tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig vil jeg si at ikke legg så lange planer i en alder av 16 år. Impulser og interesser endrer seg fort i den alder. Kjøp noe billig og lær deg på det, før du begynner å investere tungt i gromdeler. Du kan alltid lage noe billig for læringens skyld. Ikke lær deg opp på gromdeler...du er garantert til å ødelegge noen av dem som uerfaren.

Motor og bil er en konstant lærekurve. Så opparbeider man seg et håndtlag for skruing som gjør all skruing mye enklere. Jeg husker bare forskjellen fra første gangen jeg bytta ei bærekule til nå. Du kunne femdobble tiden, og garantere at delen omtrent var ødelagt før jeg fikk den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 16 og synes M50 guiden virker komplisert tror jeg det lureste du kan gjøre er å sette inn en m20b25 visst du vil bytte motor. Dette for at du ikke skal gå på noe du finner ut at du ikke får til og får leia av hele bil hobbyen før du egentlig kommer i gang :-)

M20 turbo unner jeg ingen. Det er kun for ekstremt skru-kåte folk som ikke liker å kjøre bil. Imponert over alle som driver med det der :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...