Dkarlsen Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Hei, har et bensinrør prob. luktet bensin rundt bil så jeg tenkte å jekke kjerra opp å ta en titt. å jaggumeg! der var bensinrøra rustet vekk cm etter cm, og fannemeg helt fram! så må skifte det som er igjen å legge opp nytt, alså jobben? er det mye arbeid? men har tenkt litt på når jeg får komplette fra front til tank alle sammen, så går jo selfølgeli røra opp under bakstillingen, men kan det være et sjakktrekk å kappe å montere på bensinslanger i bøyene rundt om traversen? alså skøyte, ikke bare peise på me slanger å er det en spesiell stor jobb og skifte ? eller går det somregel knirkefritt ? det ser jo ganske enkelt ut med tanke på røra som går under bil v.s osv, men har aldri gjort det før, et spm til, får man komplett nytt på metervis ? eller bare delvis som må skøytes osv`? håper på svar !, skulle skifte vannpume/termostat og lufte kjerra til helga men nå blå det utsatt pga rør... -.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 http://www.biltema.no/no/ har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjrnar89 Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Hei, har et bensinrør prob. luktet bensin rundt bil så jeg tenkte å jekke kjerra opp å ta en titt. å jaggumeg! der var bensinrøra rustet vekk cm etter cm, og fannemeg helt fram! så må skifte det som er igjen å legge opp nytt, alså jobben? er det mye arbeid? men har tenkt litt på når jeg får komplette fra front til tank alle sammen, så går jo selfølgeli røra opp under bakstillingen, men kan det være et sjakktrekk å kappe å montere på bensinslanger i bøyene rundt om traversen? alså skøyte, ikke bare peise på me slanger å er det en spesiell stor jobb og skifte ? eller går det somregel knirkefritt ? det ser jo ganske enkelt ut med tanke på røra som går under bil v.s osv, men har aldri gjort det før, et spm til, får man komplett nytt på metervis ? eller bare delvis som må skøytes osv`? håper på svar !, skulle skifte vannpume/termostat og lufte kjerra til helga men nå blå det utsatt pga rør... -.- Er lite arbeid; 2 timer tipper jeg. Det kan ta ekstra tid å få løs bensinrørfestene hvis dem er rustne. "Komplett nytt på metervis"? Kjøp 15 meter 8mm kobberrør, 5 meter bensinslange og rørkutter på biltema, så har du nok. Plastikkrør er også mulig å installere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... ber-52450/ http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... toy-19837/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 tror det beste er og instalere gummi rundt baut,, da er du kvitt prob med rust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjrnar89 Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 tror det beste er og instalere gummi rundt baut,, da er du kvitt prob med rust Gummi passer vel ikke i bensinrørfestene? Eller så blir innerdiametern veldig liten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Kjøp ferdig rør fra gsbildeler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dkarlsen Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 takk så mye for svar, bestilte meg komplett rør fra gs idag til en billig penge, så ordner jeg bensinslanger fra biltema å rørkutter på jobben og tectylerer hele driten, så satser på at det blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dkarlsen Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 men somsakt så tror jeg festene til røra er ganske rustet, så blir jo litt utfordring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Kjøp bensinslanger fra et annet sted. biltema sprekker veldig fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå