Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dårlig overskrift, men viste ikke hvordan jeg skulle formulere meg.

Planen er å hente en bil i Bergen i morgen, men vil ha den registrert på min mor, da forsikringen er skyhøy på meg under 23 år.

Hun blir ikke med vestover så hvordan gjøres dette i praksis? Med tanke på underskrift på del2 i vognkort?

Joachim K.

Skrevet

sett den på deg lever inn omreg og så setter du den på din mor,

eller så skriver du bare under ned navnet til din mor, litt på kanten men :P

Skrevet

den betaler jo du, er gratis å omregistere den på ny eier i 3 måneder

så koster ikke noe å få den over på din mor

Skrevet

Kjøp bilen ferdig registrert, selger vil som regel ordne omreg selv så den leverer han inn. Så kan du føre over på morra di i ettertid. Skal bilen belånes er jeg litt usikker hvordan dette blir men!? Sikkert ingen sak.. :)

Skrevet

Uten at det har noen sammenheng med problemet, som forøvrig virker å være løst, vil jeg anbefale deg å stå som medeier da du muligens vil ha bilen på deg selv når du fyller 23. Det blir også gratis:)

Skrevet
Kjøp bilen ferdig registrert, selger vil som regel ordne omreg selv så den leverer han inn. Så kan du føre over på morra di i ettertid. Skal bilen belånes er jeg litt usikker hvordan dette blir men!? Sikkert ingen sak.. :)

Det er feil, er ny eier som får regningen i posten, Riktig at selger skal levere del2 av vognkort

Skrevet

Det enkleste er egentlig bare og få med en fullmakt fra din Mor, på at du har lov til og signere kontrakt og salgsmelding for henne.

Skrevet

Det er feil, er ny eier som får regningen i posten, Riktig at selger skal levere del2 av vognkort

Det er feil.. man må betale omreg når man er på biltilsynet! Og det er selger som har størst intresse av å omregistrere bilen. Slik har det foregått i mine veldig mange handler, på både bil og mc.

Evnt betale omreg i banken for så å gi kvittering til biltilsynet ved omreg.

Eller skal rette meg.. skal ikke si du tar feil - men er slik biltilsynet har gjort det mot meg en rekke ganger.

Skrevet

Når jeg selger en bil så lever jeg inn del 2 da er den saken ute av min verden

så får ny eier en regning i posten som han betaler.

styre med betalinger og kvitteringer har ikke jeg tid eller bry til

jeg kaster forresten alltid bare del2 inn i luka på BT tar meg ikke fri fra jobb for å levere den.

selger endel biler i året kan man si :lol:

Skrevet

Var borti at ny eier ikke betalte engang, men skal sies at da var jeg så dum at jeg stolte på idioten og ga med han del 2 også.. ble bare styr av det.. måtte tilslutt kontakte hans far for å få han til å reagere! fikk jo ikke av forsikinga mi på bilen da den ennå sto i midt navn.. Derav vil jeg ha saken helt ut av min verden når jeg handler bil :) Var forresten på en 2008 mod 320 cia jeg solgte.. kjøper finns sikker inne på forumet her...

Skrevet

Del 2 må du alltid levereja hehe kan bli trøbbel :P så fort del 2 er levert inn kan du si opp forsikringen ( de fleste forsikringsselskap ) kan du si opp forsikringen på selv om ikke del 2 ikke er levert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...