Gå til innhold

Problem med varmeapparat 320 e36 :(


SarasMonsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en bmw 320 e36 1991 modell som jeg for en stund siden mistet varmeapparatet på. Det var litt før sommeren jeg mistet effekten, men siden sommeren var godt i gang og det var sesong for å ha vinduet nede ble bare problemet avglemt :lol: er litt usikker på hvordan problemet oppstå, men jeg husker at jeg kjørte bilen veldig hardt, og holdt nesten topphastigheten over en lengre periode også luktet det svidd..(usikker på om det kan være en ledning som brant seg? sikring som gikk?), men ikke sikker på om det var da jeg mistet varmeapparatet fordi det tok en god stund før jeg oppdaget problemet.

Problemet er altså at jeg ikke får noe særlig varme eller kjøling når jeg er ute å cruiser, men ved høyere turtall eller hastigheter over 120 får jeg varme. Så jeg får varme varme og kaldluft når jeg kjører "hardt", virker som at det er vifta eller noe som har streika. Noen som har hatt samme problemet?

Noen som har en guide på hvordan man bytter vifta til varmeapparatet kanskje :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låner tråden litt!

min e36 har automatisk tosoners klima, vifta går normalt på maks innstilling, men ved lavere blåsing høres den ut som en vankelmotor på tomgang, altså veldig ujevnt. Noen som vet hva som er feil? evnt hvordan bytter man vifta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangler ikke varme, det får jeg når jeg får turtall eller når jeg får litt hastighet. Vifta går ikke i det hele tatt :( er nok der problemet ligger. Vet du om det er vanlig om selve vifta streiker eller om det er motstanden som går?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangler ikke varme, det får jeg når jeg får turtall eller når jeg får litt hastighet. Vifta går ikke i det hele tatt :( er nok der problemet ligger. Vet du om det er vanlig om selve vifta streiker eller om det er motstanden som går?

Takk for svar.

Om motstanden er gåen vil den som regel kun gå på max, men er jo mulig å prøve me ein ny motstand før ny vifte, men eg ville berre tatt ut vifta og sjekka den, ha vore borti fleire der det er hjelp i å snurre på vifta mens den er ute, og om den går så vidt når du hjelpe den i gang er den som regel gåen. Men mål om det går strøm inn på vifta først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifta på min E36 lagde skrapelyder i mange år, den stoppa for 1,5 år siden og det luktet svidd i bilen. måtte skru av vifta. Skrudde av vindusviskerne og dekslene under og tok ut vifta, fylte den med 5-56 rustløser og slo den løs med en hammer :) sjekka at den gikk skikkelig rundt før jeg skrude sammen igjenn..

Vifta mi brummer litt på 4, men den er lydløs på 1,2 og 3 bilen min er gått 398 000 km nå å vifta funker enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...