JE Motorsport Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Har nå vært uten bil å bruke på bane i flere år, og har endelig fått kjøpt meg en 94mod E36 M3 3,0 som har 185 000km på telleren. Denne skal tilpasses kun for bruk på bane Og bygges for høyest mulig fun-factor! Etter tidligere å ha kjøpt meg bil for å så modifisere, så har jeg gjort motsatt nå. Har samlet opp litt deler nå og da i løpet av 3-4 siste årene Da husbygging har stått på agendaen har mye tid og penger gått med der så var vel det en "konevennlig" løsning. Og med 3 små barn så er tid den største utfordringen, så håper å ha bilen klar til våren 2013 Dette er planene og det meste er innkjøpt: Interiør: Minst mulig vekt Recaro Pole position stol Helbur (trolig custom sveiset) Turner Motorsport pedaler og fotplater Spa Design instruments, oljetemp/trykk+kjølevannstemp i analog versjon med diodevarslig på egenvalgte verdier GS Performance belter GS Performance ratt med 90mm utbygging GS Performance snap-off Eksteriør: Mest mulig originalt utseende LTW spoiler V.hovedlampe erstattes med luft trakt fra Turner Motorsport Luft trakter som erstattning for tåkelys Lexan ruter(alle minus frontrute) Aluminiumsdører Carbon panser Team Dynamics pro race 1.2 felger i 17" på custom bredde og innpress Dekor for å få "race"-stuket. Bremser: XYZ 330mm kit foran Standard bak med oppgraderte br.klosser (og mulig andre br.skiver) Eksos: Custom grenrør bygd av CSS Motorsport Supersprint kat erstatter Supersprint/BMW Motorsport Gr. N bakpotte Understell: BMW Motorsport Gr.N (består av Bilstein dempere og H&R fjærer) BMW Motorsport tårnforsterkning foran og bak Turner Motorsport camberjusterings plater X-brace fra M3 GT Treehouse racing bakre bærearmsfester foran Forsterka foringer i bakstilling Sveise inn forsterkningsplater til bakstilling fra E36 M3 3,2 Turner motorsport stab.stag kit Motor: Standard 3,0 med chip... MEN har en 3,0 som er bygd av CCS Motorsport og er stroket til 3,4 L Med bl.a forsterka ventilfjærer,pushere,titan retainere, BMW motorsport Gr.N oljerestriktor, custom cammer og carbon box. Denne motoren vil under vinteren få en full gjennomgang av Jan "Turbo" Tore da den trenger litt gjenoppbygging og TLC... Håper å få denne inn til sommeren og skal da sannsynligvis kjøre med Autronic SM3 datasprut. Blir samtidig bytte til annen clutch og svinghjul da regner jeg med. Det blir en del deler til overs og alt skal selges inkl felger og 3,0 motoren som sitter i nå Er fornøyd med bilen så langt, med unntak av at den har takluke(=vekt) Sånn så bilen ut i forrige uke: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Banebil med soltak.... Går jo ikke ann!! Får håpe begge blir klar til sommeren, så vi kan ha litt tøffe fighter på banen. Lykke til med tøft prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m20b25turbo Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Gromme planer mr Motorsport;) Takk for handelen av Vader interiøret og lykke til så håper jeg vi møtes på banen i 2013:) interiøret står nå i gamle E30M3n til R.andersen som jeg kjøpte for 3 uker siden:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Banebil med soltak.... Går jo ikke ann!! Får håpe begge blir klar til sommeren, så vi kan ha litt tøffe fighter på banen. Lykke til med tøft prosjekt! He he, det soltaket plager meg "litt"... Du kan kjøre, jeg kan ikke kjøre. Så blir nok liten fight for deg. Svakeste ledd på bilen min blir nok sjåføren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypah Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Gromt Skal du selge originaleksosen? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Gromt Skal du selge originaleksosen? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Ja, selger mellompotte og bakpotte nå. Selger også original grenrøret, men skulle helst hatt dette en stund til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Bilen hadde en litt morsom skiltplate når jeg hentet den: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypah Skrevet Oktober 6, 2012 Share Skrevet Oktober 6, 2012 Gromt Skal du selge originaleksosen? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Ja, selger mellompotte og bakpotte nå. Selger også original grenrøret, men skulle helst hatt dette en stund til... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Mye da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Kom med seriøst forslag på Pm avhengig av hvor mye av eksosen du ønsker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Atle Skrevet Oktober 7, 2012 Share Skrevet Oktober 7, 2012 trenger ikke sveise inn forsterkningene fra 3,2 liter siden 3 liter har ogsaa meget kult prosjekt forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2012 trenger ikke sveise inn forsterkningene fra 3,2 liter siden 3 liter har ogsaa meget kult prosjekt forresten! Mente det kun var 3,2 som hadde disse forsterkningene, men ser ut fra delenr at de også står på 3,0 Da får jeg ta en titt under bilen Takk for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Et par bilder av S50B30 strokermotoren min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Har så smått begynt å plukke ut en del overflødig vekt som tepper,isolasjon og demping: Svart taktrekk,ratt,stor kjørecomputer og klimapanel til salgs for den som behøver det Også oppgradert litt bremser foran: Originalt Ny calipper Oppgraderte bremser. PS:sitter et 3 mnd gammelt TA technix coiloversett på bilen som kan sees på bildet, som selges straks BMW Motorsport Gr.N understellet er montert. Lett tilgang for klosseskift Gjør seg bak 2-delte 18" AC Schnitzer felger, som forøvrig også skal selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegah Skrevet Oktober 7, 2012 Share Skrevet Oktober 7, 2012 Stilig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Oktober 7, 2012 Share Skrevet Oktober 7, 2012 Rått! Følger med her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå