Gå til innhold

Toyo proxez R888 vs. Federal 595RS-R

Tare Jansen
 Share

Anbefalte innlegg

Dette har kanskje vært et tema før, men greit å friske opp litt med fler og nye erfaringer.

Er det noen som har erfaring med begge disse dekktypene? Så skriv her;)

Vet det er en stor prisforskjell på disse dekkene, så hvorfor betale mer, om rsr'ene er like gode.

Jeg tenker nå først og fremst til banebruk, og til å fra rudskogen som for meg er ca 6mil.

Det jeg har hørt er at rsr'ene blir for varme etter 4 runder på rudskogen, og at de til å med løser seg opp ved mange runders kjøring. Og at dekksidene på de er for myke.

og at r888'en slites ca dobbelt så fort, med ca. dobbelt pris. Men kan sitter bedre, å blir ikke så fort for varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen har svart deg så kan jeg svare deg.

Jeg har kun erfaring med Federal RSR og vil si det er et dekk som gir mye for pengene. Jeg har kun hatt disse av gateslicks, men med 550nm ut på hjulene så merker jeg det sitter ekstremt mye bedre enn std dekk. (sier seg selv)

Sånn ellers har du jo fått med deg det meste ang toyo vs rsr. Blir opp til deg selv føler jeg, hvor mye kroner du vil bruke, kommer jo ann på type bil og hvor mye dekk du bruker i en sesong..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd rsr, men på en annen bil. Nå har jeg en E30 med 300hk jeg bruker på bane. Det jeg vil vite er om R888 faktisk sitter bedre, med tanke på rundetid å isåfall hvor mye! Også om det med at rsr blir for varme, om det stemmer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt med federal i år på min e46. JeppeJ har samme bilen med likt oppsett og har kjører på pilot sport Cup(kan sammenlignes med r888 og a048)

For min del så var federal dekkene helt ok, når Jeppe har kjørt bilen min har han rivd seg i håret med tanke på hvor dårlig rsrene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok r888, ved kjøp på dekkonline.com er det bare 1700kr som skiller dekka, så er vel ikke noe å lure på. Men er litt begrenset med dimensjoner der, hva tror dere jeg burde bruke på 17"x8,5" og 17"9,5"?

Også har jeg hørt noe om at r888 og andre gatgeslicks bør varmes godt opp for å så taes av bilen å kjøles ned et døgn for at de ikke skal spises opp for fort, noen som har hørt om det? Det kalles "heat cycle" eller "scrubbing"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...