Eirik Viste Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Jeg kjøpte for en tid tilbake en M3 3.2 liter der toppen ble skrudd av. Planen var at eieren dengang skulle bygge den om til turbomotor. Vanosenheten er og skrudd i deler. I følge han jeg kjøpte motoren av, er den gått kun ca 132.000 km. Motoren skulle være i helt fin stand da den ble skrudd ut. Så for en flink kar er det ikke så mye som skal til for å få gang på motoren. Denne motoren er jo ideell for dere som vurderer å kjøre M3 med turbo eller kompressor. Eller at dere trenger enkeltdeler til motoren. NB. Det er papirer på innbetalt moms på motoren. Jeg vurderer salg av motoren i deler pga at jeg har kjøpt en nesten komplett M3 3.2 motor i Tyskland. Hvis noe skjærer seg med den handelen, selger jeg ikke motoren likevel. Det mangler hjerne og grenrør. Ledningsnettet som jeg fikk med motoren, passer ikke til 3.2 motoren. Vet ikke om luftfilterboksen følger med. Jeg må få en oversikt over de ytre delene som eventuelt mangler, før jeg selger dem. Men det meste skal følge med motoren. Sylinderveggene ser helt fine ut. De fleste vil nok bytte råde- og veilager når først motoren er i friluft. Bunnpannen er også skrudd av. Jeg har helt nye Mahle veivlager(eller rådelager-husker ikke nå i farten) som kan følge med bunndelen. Motoren kan selges komplett med alle delene som jeg har. Det blir nok billigst. Motoren med komplett bunndel, topp og innsug selges for ca 10.000 kr. En bekjent som er M3 kjenner og en dyktig mekaniker sa at han ikke ville selv ha bytte råde - og veivlager hvis de er OK. Hvis det følger det meste med på motoren som jeg har kjøpt, inkluderes dette i kjøpet av en komplett motor. Et datasprut( som jeg ikke husker navnet på i farten kan følge med til rimelig pris, hvis det er ønskelig. Ellers kan det tenkes at blokk med innmat og bunnpanne selges separat. Oljefilterhus, topp(er det ikke 2 stykker på M3?) kammer, spjeldrekke med dyser og innsugsmanifoil, vannpumpe. En av fordelene med å kjøpe motoren som den er nå, er at tilstanden på veiv, sylindervegger m.m lett kan kontrolleres. Og ofte bytter folk uansett råde- og veiivlager på disse motorene når de er passert 150.000 km. Mange er blitt lurt ved kjøp av M3 motoren som selgeren har fortalt er i topp stand, men som likevel er utslitt. Om ikke lang tid kommer en dyktig mekanikerkompis hjem fra ferie. Jeg kan få han til å kontrollere veiven og lagrene. Det er lov å komme med forespørsler på enkelte deler. Det er mer jobb for meg, men jeg vil sannsynligvis få bedre betalt for motoren. Hilsen Eirik. 92 22 65 44.
winchester Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Har du papirer til motoren som er nødvendige ved ombygging?
Eirik Viste Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2012 Jeg skal høre med han jeg kjøpte motoren av angående historikken på motoren. Han kjøpte den av en annen igjen også uten å fullføre prosjektet sitt. Skal se hva jeg finner ut av. Eirik.
-Erik- Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Hva slags datasprut og pris komplett med sprut?
Eirik Viste Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2012 Jeg snakket nettopp med han jeg kjøpte motoren av. Har forandret litt på annonsen etter det. Det er papirer på motoren. Motoren eller bilen motoren kommer fra er momset inn i landet. Km.standen skal vissnok være så lav som 132.000 km. Så motoren er et veldig bra utgangspunkt for dere som vil være sikre på at innmaten er som den skal være. Datasprutet skal vissnok være Haltech E10X. Men jeg vet helt sikkert imorgen. Prisen på bunndel(blokk med stempler, veiv og råder, bunnpanne. Regner med at registeret også er der), topper med kammer, toppdeksel,vanosenhet i deler, spjeldrekke med dyser og innsugsmanifoil og Haltech sprut er 13.000 kr. Eirik.
Eirik Viste Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2012 Har sjekket litt nærmere nå. Det meste av deler og bolter m.m skal være på plass. Har både servopumpe, dynamo og starter, coiler m.m som følger med motoren.
Eirik Viste Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2012 Nå har jeg nettopp snakket med en trivelig kar som har kjøpt deler av meg tidligere. Han vil kjøpe motoren, så jeg har reservert den til han. Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå