algroyo Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 min e36 318is starter ikke ! har målt batteriet til 12,7 volt . det lyser i bilen og anlegget funker,men den "kjinner" ikke en gang når eg vrir om nøkkelen . går heller ikke an å ta den på gir stoppet bilen og gikk inn på bensinstasjonen, når eg kom ut igjen og skulle starte skjedde dette! noen som har noen tips eller opplevd noe liggnende ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mygg318 Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Ville sjekket at startenren får strøm i det hele tatt. Ellers er det vell bare å begynne å sjekke alt mulig elektrisk. Startsperren kanskje? Hvis du har fjernstyrt sentrallås og det ligger startsperre i den så kan det være så enkelt som å låse bilen og låse den opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maximan Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Jeg har dette problemet fra tid til annen også. 318IS motor. Er din original eller ombygd? Kan du høre at starteren slår inn eller gjør den ikke det engang? Min begynte også med dette helt ut av det blå og problemet oppstår meget sporadisk. Jeg har forsøkt å bytte starter og batteri med begrenset hell. Den ble bedre men ikke bra. Når min gjør slik som du nevner pleier jeg bare å prøve helt til det går, med varierende resultat, pleier å gå til sutt. M42 har forresten ikke startsperre. Henger meg på her i tråden for svar;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algroyo Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2012 min er 1996 modell og har startsperre, en ring rundt nøkkelsylinderen men det var ikke den . aner ikke hva det kan være , tviler på at det er starteren pga da ville den startet når eg prøvde å starte den på gir :S så er usikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algroyo Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2012 min er en orginal e36 318is coupe . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mygg318 Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Ja ville selvfølgelig startet på gir hvis det var starter. E nok en elektrisk sak. Eneste eg kan komme på e sperren siden den ikke reagerer på tenning el gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Hadde delvis det samme på min '96 318is. Den ville ikke kjinne, men starta på trill. Da var det noe tull med startsperra. Anbefaler å få sjekket dette selv om det er en drittjobb. Min løsning var å koble nye ledninger fra tenningen rett til startern. Da gikk den rundt startsperra, og virket sol bare det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maximan Skrevet Oktober 26, 2012 Share Skrevet Oktober 26, 2012 Spør først i denne tråden i stedet for å lage en ny. Jeg lurer på, hvordan fungerer starteren til M42, M43 osv? Starteren har 3 poler og er jordet i girkassa. Jeg forestiller meg at en av lederne, setter spenning på den spolen som gjør slik at drevet slår inn på tannkransen. Den neste og minste lederen sier ifra om drevet står langt nok inn (les inntil tannkransen) Og når den gir signal så klikker startreleet inn og selve startmotoren får strøm fra batteriet. Kan noen si meg om det er slik det funker? I mitt tilfelle kan det både skje at starteren slår inn uten å spinne, at den ikke reagerer i det hele tatt eller at den ikke slår inn men spinner allikevel. Har og opplevd av den har "falt" inn og ut under kinning. Jeg forestiller meg at der er frynsete ledningsnett som forårsaker problemet i og med at starteren har vært bytta uten hell. None som har slitt med det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Lesja Skrevet Oktober 26, 2012 Share Skrevet Oktober 26, 2012 Vasket du den rett før den stoppet? I så fall er det mulig at hjernen er våt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maximan Skrevet Oktober 26, 2012 Share Skrevet Oktober 26, 2012 Vasket du den rett før den stoppet? I så fall er det mulig at hjernen er våt. Nope, har ingen betydning om det er vått eller tørt, kaldt eller varmt ute heller. Tviler på det er hjernen, har hørt om feilen men jeg har tittet inni boksen der den sitter og der var det tørt og fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algroyo Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2012 det som funket var å koble fra batteri og la den stå over natten så hjernen ble tappet for strøm og nullstilt ! startet dagen etterpå og har fungert siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maximan Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 det som funket var å koble fra batteri og la den stå over natten så hjernen ble tappet for strøm og nullstilt ! startet dagen etterpå og har fungert siden Tviler på det virker i mitt tilfelle siden det ikke virker som det er startsperra som tuller. Håper det er i orden at jeg "tar over" tråden din litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algroyo Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2012 går helt fint håper du finner ut av det! lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå