Gå til innhold

Spankus sin 525TDS! Oppe å går igjen 18/01


Spankus
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jaja, kjeder meg litt når jeg er hjemme på fri og det er så kaldt..

Men her kommer litt bilder, bedre enn ingenting :)

Skifta dieselfilter

wiq25wbfbczmwgxj66mi.jpg

Reiv ut oljerør til automatkassa og aircondition rør som ikke er i bruk.

Var så rotete i motorrommet så greit og få litt orden.

2h0kr951oocwgsavut3u.jpg

Kom hjem fra jobb å da var det -30 grader gitt, å da blei den iskald,

bynte å kjenne att cupe vifta blåste litt dårlig.

57nksdbynhh0mal1cyjo.jpg

Så reiv ut pollenfiltret, som natt og dag! :D

w86f5czfpt6055gff9on.jpg

jcyqd56hk0629v1uaclb.jpg

Surra rundt i drammen og vimsa plutselig meg inn på thorsov.

Sånn ble resultatet.

emuei6xfw8l7hrqual2h.jpg

Er målere for oljetrykk og olje temperatur, noen som har koblet opp sånn på tds før?

Tenkte kanskje jeg skulle gjøre det bare for å ha prøvd.. :)

også som dere ser fått tak i glødeplugger fra tyskland :)

Liten film med litt rusing, filma med kamera men blei drit dårlig kvalitet på photobucket #-o

Ja den går litt høyere på tomgang når det er så kaldt, er for att den ikke skal bli kald :)

th_20130116_110011_zps743242e6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endlig update her:-), min og har fått powerfilter og 2,5" eksos hele veien ut nå, samme lyddemper som deg faktisk;-), men jeg bytta bare selve potta bakerst har du sveisa nytt helt frm?, lurte på det sjøl.. Bytta glødeplugger i dag jeg og viktig å ha de i prden med dn jævla kulda som er nå.. Vil du legge opp en diy på oppkobling av oljetrykk og olje temp?, har dt liggende jeg pg serrdu:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endlig update her:-), min og har fått powerfilter og 2,5" eksos hele veien ut nå, samme lyddemper som deg faktisk;-), men jeg bytta bare selve potta bakerst har du sveisa nytt helt frm?, lurte på det sjøl.. Bytta glødeplugger i dag jeg og viktig å ha de i prden med dn jævla kulda som er nå.. Vil du legge opp en diy på oppkobling av oljetrykk og olje temp?, har dt liggende jeg pg serrdu:-))

Det er bra :)

Er strakarør helt fram til turboen ja :)

Tenkte jeg skulle skifte glødeplugger en av de nærmeste dagene jeg også, satt dine godt?

ja, skal se om jeg får til noe. Er ikke helt sikker på hvor jeg skal koble meg på å slikt enda

men skal undersøke litt :) Skal få det til! :)

Og btw kjører du uten pollenfilter nå? Pssen er dt?:-)

Joa, går kjempe fint det. blåser som faan nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifta mi blåser litt "seint" syns jeg men når den står bare på ruta blåser den som faen.. Prøve å ta de ut da.. De var velldig greie å få ut faktisk:-). Har du sveisa nytt fra turboen?, har bare bytta bakerste potta jeg, men er tatt vekk lydemper osv så er rakt rør, men syns du hadde mye kulere lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifta mi blåser litt "seint" syns jeg men når den står bare på ruta blåser den som faen.. Prøve å ta de ut da.. De var velldig greie å få ut faktisk:-). Har du sveisa nytt fra turboen?, har bare bytta bakerste potta jeg, men er tatt vekk lydemper osv så er rakt rør, men syns du hadde mye kulere lyd!

Tar 10 min og rive ut pollenfiltret :)

Det er ikke sveisa nei, bare skjøtet slik att jeg kan "bygge" det orginalt igjen ved f.eks eu godkjenning :) Men er rør helt fra flexi koblingen og bakover ja. Så er det bare det 4" eksostuten til slutt som lyddemper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...