Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sto 12mm element i bilen min før og. men blei ikke noe greie på det. den blei modifisert av en reodorfelgen type opp bygda som fila og ordna litt så nå stopper det ikke før jeg slipper gassen nesten(har ikke turt og dra den til turtalls sperra:P)

Skrevet

sto 12mm element i bilen min før og. men blei ikke noe greie på det. den blei modifisert av en reodorfelgen type opp bygda som fila og ordna litt så nå stopper det ikke før jeg slipper gassen nesten(har ikke turt og dra den til turtalls sperra:P)

Tøft :) Får se hvordan det blir med denne pumpa i drift, hvis den ikke blir 100% så må vell min også modifiseres :)

Men mener dette skal være gjort :) Han som hadde denna pumpa før pratet om att han tok ut ca 300hk og 700nm i sin tds.

Skrevet

blir konge :) Hadde vert moro med litt benking av noen av disse diesel bilene :P veldig lite dokumentasjon på noe som helt egentlig. og alle som driver med turbo diesel er jo så jævlig hemlighetsfulle. også viss du spør de om noe så er det alltid. det er ikke bare bare og stille der.

Skrevet

blir konge :) Hadde vert moro med litt benking av noen av disse diesel bilene :P veldig lite dokumentasjon på noe som helt egentlig. og alle som driver med turbo diesel er jo så jævlig hemlighetsfulle. også viss du spør de om noe så er det alltid. det er ikke bare bare og stille der.

Det er helt sant desverre, ingen som vil ut , med noe.. husker når jeg styra med gamle tds' n og håpløst og få noe info.. og finnest jo omtrent ingenting på nettet om m51 heller.. benking må dere få til ja, morsomt med noen tall:-)

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2

Skrevet

Får nok bare prøve og feile sjøl :)

En ting er sikkert dieselbil med stor turbo og svartrøyk slår aldri feil :)

Skrevet

Nei, diedel er rått!!:-), mye tåler m51 tro?, såg en i sverige med mekpumpe og holset hx35 eller hx40 som kjørte 3, 4 bar, org mottor bortskjett fra turbo pumpe clutch og slilt..

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2

Skrevet

Nå lader den 1,7 ca og jeg kjører med en gerret turbo(husker ikke resten) veldig fornøyd med den nå da den er veldig kjørbar. i forhold til det den var før når den fikk endel mere diesel(godt over 2 bar turbo trykk). også fått fiksa litt på eksosanlegget så den går veldig stille og pent nå :) men til sommern igjen vill jeg prøve og på en eaton m90 og større turbo og skru dieselmegden på full pupp. 

Men pga dette er bruksbilen min atm så skal den få et såpass greit liv at den får stå som den står nå fram til 7ern blir tatt ut av vinterlagring igjen :) 

Hester aner jeg ikke. kapp kjørte med en 730d med 245hk orginalt pluss at denne var chippa og gjort litt småting med. og han klarte ikke og bli kvitt meg. så skal vi si 250hk? 

• 3 weeks later...
Skrevet

når du bytter til mekanisk dieselpumpe. får du ikke tull med ledningsnettet på biln? 

har en e39 tds som jeg har løst å få litt utav. 

tenker at bilen vil gå i nødmodus el lignende. e39 hvertfall har jo både lmm og mapsensor og elektronisk pumpe.

ik meninga å tulle med tråden hr mn finner ik noe vettig på nettet om dette

Skrevet

Ser kult ut. Følger med:)

Bra det, skjer ikke akkurat så mye om dagen for 7 serien min er kræsjet så er avhengig av og bruke tdsn hver dag.

Men når jeg får tak i en ny bil så blir det nok bedre :)

når du bytter til mekanisk dieselpumpe. får du ikke tull med ledningsnettet på biln? 

har en e39 tds som jeg har løst å få litt utav. 

tenker at bilen vil gå i nødmodus el lignende. e39 hvertfall har jo både lmm og mapsensor og elektronisk pumpe.

ik meninga å tulle med tråden hr mn finner ik noe vettig på nettet om dette

Kan vel kanskje skje diverse på e39 hvis man konverterer til mekanisk pumpe.

Men på e34 veit jeg om noen som ikke har hatt noe problem med å bytte over :)

og om du vil dele litt info på det puls-split greenrøret dit så setter jeg pris på d:) 

bolt on?

merke og produsent?

Dette er bolt on ja, ikke serie produsert. Er custom produsert til tds :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Var innom og fikk på ett par nye dekk framme og satte de framme bak :)

Var dårlig med pigger igjen bak  :-#

Gikk over litt motorolje, kjølevæske, bremsevæske osv :)

Skikkelig motorolje  :iwant:

post-55577-0-98963800-1388852573_thumb.j

post-55577-0-84880300-1388852613_thumb.j

post-55577-0-61090300-1388852661_thumb.j

post-55577-0-26434100-1388852703_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...