Gå til innhold

Spankus sin 525TDS! Oppe å går igjen 18/01


Spankus
 Share

Anbefalte innlegg

Nå lader den 1,7 ca og jeg kjører med en gerret turbo(husker ikke resten) veldig fornøyd med den nå da den er veldig kjørbar. i forhold til det den var før når den fikk endel mere diesel(godt over 2 bar turbo trykk). også fått fiksa litt på eksosanlegget så den går veldig stille og pent nå :) men til sommern igjen vill jeg prøve og på en eaton m90 og større turbo og skru dieselmegden på full pupp.

Men pga dette er bruksbilen min atm så skal den få et såpass greit liv at den får stå som den står nå fram til 7ern blir tatt ut av vinterlagring igjen :)

Hester aner jeg ikke. kapp kjørte med en 730d med 245hk orginalt pluss at denne var chippa og gjort litt småting med. og han klarte ikke og bli kvitt meg. så skal vi si 250hk?

Han som har bygd motoren i bilen din holdt følge med ein Audi a6 2.7 biturbo quattro med 260-280hk. Da var det såvidt eg husker scania-turbo på godt over 2 bar og masse diesel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som har bygd motoren i bilen din holdt følge med ein Audi a6 2.7 biturbo quattro med 260-280hk. Da var det såvidt eg husker scania-turbo på godt over 2 bar og masse diesel:)

Ja. Har handlet ny turbo nå. holset hx40 super :) håper den skuffer unna litt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer du bytta mottor nå du ja:-p trodde de var de du bytta i fjord jeg:-p

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

 

Har ikke bytta motor :) Går med samma gamle :)

Blei ikke så jeg bytta i fjor, en kompis av meg trengte de mere så da fikk han dem så gadd jeg ikke kjøpe meg nye igjen før nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, blåste ikke du mottoren din nå da? :-P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

 

Det som gjorde att det så ut som det fuktet rundt peilepinnen var den vakumslangen som sitter under innsuget som hadde hoppet av og lå rett i mot området der :P

Da så det ut som dampen kom rett fra peilepinnen :P Også gikk den dass :P Blårøyken var turbo som begynte å bli sliten ;) Men den holder enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Turbo er bestilt, og kommer forhåpentligvis i midten av februar.

 

Det blei en spesialbygd turbo med Schwtizer deler med meget bra spool up.

Den blir race preppet, slik at den blir optimal.

Kjøpte den fra norsk turboservice. Fikk den til en god pris, så må vell ha på no klistermerker :)

 

 

Sitter og lurer på hva slags clutch jeg skal handle om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...