Wolmer Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Hei nå i det siste så har 320en hatt problemer med og starte. Alt begynte med at jeg skulle rygge opp en bakke så holdt jeg på og kvele bilen så jeg trykte inn clutchen før jeg kvelte den men da bare døde den ut. Jeg prøvde og starte den igjen så gikk den bare i 2-3 sekund så stoppet den igjen. Jeg prøvde å trykke inn gasse for og holde turtallet oppe men det hjalp ikke. Så ventet jeg i 10 minutt så prøvde jeg og starte den igjen uten gass og da kom den seg. Den gikk litt ruskete i begynnelsen men den blei helt fin igjen til slutt. En annen dag så gikk den ruskete igjen på tomgang å da dunket jeg i bensintanken på begge sider så gikk den som bra. Så idag så var det kommet frost iløpet av natten så prøvde jeg og starte den. Men det var umulig å få start på den både med og uten gass. Jeg prøvde og trillstarte og det gikk heller ikke. Så satt jeg på startkabler og fikk full effekt ut av batteriet men den ville fortsatt ikke starte. Tennpluggene var skiftet sist i desember ifjor. Hva tror dere det kan være ? (bensinpumpen, bensinfilteret eller noe annet?)
carburetion Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Du kan begynna med å skifta drivstoff filteret. Lurt å gjera uansett. Ta av drivstoff slangen på retur sida av dyse-rail, for å sjå om det kjem noke ut der mens du kinner motoren rundt. Ev sjekka trykket i rail med manometer.
Wolmer Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2012 Du kan begynna med å skifta drivstoff filteret. Lurt å gjera uansett.Ta av drivstoff slangen på retur sida av dyse-rail, for å sjå om det kjem noke ut der mens du kinner motoren rundt. Ev sjekka trykket i rail med manometer. Fant ut at det var bensinpumpa som har tatt kvelden ;o Så må nok få tak i ny eller brukt Den gikk ikke da jeg satt på tenning... Tusen takk for hjelpa uansett Noen som har sånt liggende(brukt eller ny) ?
Wolmer Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2012 Tror dere at det kan være releet eller noen koblinger visst det hjalp og slå på tanken før den var helt gåen ? Eller tror dere det var pumpen som bare fjusket litt og nå er den helt gåen ?
Wolmer Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2012 Nå er det fikset Skiftet bensinpumpen og fant også ut at toppdekselpakningen er gåen så da har jeg noe å gjør på til helgen Hvordan sletter man innleggene ?
Ballder Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Godt du fant ut av det, men hvorfor slette innlegg?
Wolmer Skrevet November 25, 2012 Forfatter Skrevet November 25, 2012 Jeg tenkte at de ble slettet etter ting ble fikset xD
øyvind bp Skrevet November 25, 2012 Skrevet November 25, 2012 Du kan begynna med å skifta drivstoff filteret. Lurt å gjera uansett.Ta av drivstoff slangen på retur sida av dyse-rail, for å sjå om det kjem noke ut der mens du kinner motoren rundt. Ev sjekka trykket i rail med manometer. Fant ut at det var bensinpumpa som har tatt kvelden ;o Så må nok få tak i ny eller brukt Den gikk ikke da jeg satt på tenning... Tusen takk for hjelpa uansett Noen som har sånt liggende(brukt eller ny) ? Tror ikke du skal satse på brukt pumpe. Jeg kjøpte pumpe på Biltema av alle ting, kjøpte den der i utgangspunktet bare for å finne ut om det var den som var gåen. Og det var den som var gåen. Hadde egentlig tenkt å sette i en original pumpe etterhvert. Men den funker perfekt, og jeg har hatt den i et halvt år nå snart. Ellers så ser jeg de har en billig pumpe på gs bildeler under tuning produktene sine. Jeg har en v8 m60 motor som skal ha 3,5 bar trykk og ganske mange liter i minuttet. Biltemapumpen har ikke problem med å levere hverken trykk eller mengde.
Ballder Skrevet November 25, 2012 Skrevet November 25, 2012 Ett stalltips med tanke på at bensinpumpen skal holde lengst mulig er å IKKE kjøre bensintom og unngå å kjøre med tilnærmet tom tank hele tiden. Lite bensin betyr at bensinen blir godt lunken på kort tid (retur fra rail holder litt høyere temp) og pumpen liker ikke varme så godt i lengden.
øyvind bp Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Ett stalltips med tanke på at bensinpumpen skal holde lengst mulig er å IKKE kjøre bensintom og unngå å kjøre med tilnærmet tom tank hele tiden. Lite bensin betyr at bensinen blir godt lunken på kort tid (retur fra rail holder litt høyere temp) og pumpen liker ikke varme så godt i lengden. Et bra tips. Siden det er drivstoffet som skal kjøle pumpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå