Gå til innhold

E30 330i M-Tech II. M54B30 masse nye bilder s. 14.


Runar-CSi
 Share

Anbefalte innlegg

fint og ryddig motorrom! :D men hva slags grenrør er det eg ser?

Liker godt disse motorene selv av akkurat den grunnen. Det blir meget peng og ryddig når alt er på plass. Aner ikke fabrikat på det grenrøret, var bare ett jeg fikk tak i....

Vi må samles og kjøre sammen til CCN sitt 1.mai treff på sunnmøre? :) Om du er klar til da?

Dersom bilen er klar så er jeg med.... Men det er ikke sikkert... Er endel biter som skal på plass for at det skal gå..

Har kjøpt meg en Vortech V-5 F kompressor og brakett nå, blir vel ikke montert med det første men kan være kjekt & ha... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det kan bli morro, får se hvor lenge jeg greier å vente med å montere det...;-)

Har hatt noen timer i garasjen idag og, har vært av med grenrøra for å montere lambdaene og det var jo trangt nok samt holdt på litt innvendig. Ingen bilder, det får bli en annen dag...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! :) To lamdaer du har? Monterte du de rett etter der tre rør blir ett? Må sikkert gjøre samme operasjon selv. Men jeg har vel bare en, så må se om jeg får sveisa den på på x-pipen kanskje... Har prøvd å kjøre uten også, men det blir vel kanskje krøll ved CO-måling på EU...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To lambdaer ja, opprinnelig fire, to før og to etter katalysatorer. Nå er katalysatorene borte og jeg har beholdt de to første lambdaene. De er montert rett etter grenrørene går fra tre - ett rør ja.

Har satt inn ny radiator og, ble mye freshere nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å vise fram men får legge ut det jeg har da..

Med ny radiator, mye finere det...

bndi8xvph6c39nljwaqh.jpg

a686wy56g70a5tv6sz0h.jpg

Har tidligere byttet ut monoviskern med vanlig, nye armer og viskere er på plass.

yecfxr2nq0o7vpyus56k.jpg

Så har jeg holdt på litt innvendig, ryddet opp i ledningsnettet samt byttet ut midtkonsollen siden den var full av målere. Har og fått inn alle pedalene, ny gummi og ny gasspedal.

japjc10gkz7dh55kghzz.jpg

fu6ipt56mwwqm0radzim.jpg

Nytt ratt, girkule, girbelg og handbrekk belg er bestilt. Setter nok prikken over i'en innvendig...

Største forandringen nå er at taktrekket er blitt sort samt montert inn platen ved solskjermer/taklukesveiv.

Før:

7jfalra7w9dh0m6wo73t.jpg

Etter:

vs8c3gi5uqx1htum6cof.jpg

7qx02sgmewe9sqr0zmn8.jpg

Ikke helt ferdig med monteringa her enda men... Nå går en hel del smådeler i bestilling så blir det vel en update eller to om det etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...