Kolstad Jr. Skrevet Oktober 11, 2012 Skrevet Oktober 11, 2012 Ser på en E39 528iA, men det "svetter" litt olje imellom girkasse og motor. Er dette normalt på E39, eller er det absolutt nødvendig å bytte pakning/simmering?
Kolstad Jr. Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2012 Ingen som har noen erfaring med det?
2000Touring Skrevet Oktober 12, 2012 Skrevet Oktober 12, 2012 Erfaring og erfaring... Er jo ikke godt å si hva du legger i svetting heller da - men ideelt skal den jo ikke svette heller. Om du får olje på clutchen grunnet lekkasje fra motoren så får du jo i grunn et problem da.
D.Toft Skrevet Oktober 12, 2012 Skrevet Oktober 12, 2012 om den har en del km bak seg, så er det ikke unormalt at simmering bakkant veiv lekker...
Kolstad Jr. Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2012 Gått 209k km.. Mekanikeren på verkstedet mente ikke det var noe alvorlig, og han ville ikke gjort noe med det inntil videre ettersom det var så lite.
kje Skrevet Oktober 12, 2012 Skrevet Oktober 12, 2012 Vet du helt sikkert at det er der problemet ligger? Ofte kan en bli lurt siden det kanskje er noen dråper i overgangen motor girkasse, men dette er også laveste punkt og ofte der olja først "slipper bilen og treffer bakken"... Toppdekselpakningen er langt mer sannsynlig dersom du bare har tatt en rask titt. Svetter simmerringen vil det normalt kun være oljevått fra hullet nederst i clutch-huset og bakover (grunnet vind ved kjøring). Vask grundig og sjekk på ny mens motor sviver/etter en mindre kjøretur.
Kolstad Jr. Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2012 Bilen var inne på kjøpstest, så det er ikke jeg som har skjekket dette. Regner med at et autorisert verksted har litt peiling da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå