Lifeofstian Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Noen som kjører m3 på fine vinter dager? Tenkte kanskje isbane kjøring å sånt. Hva dekkdimensjon å felger burde jeg for i så fall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Noen som kjører m3 på fine vinter dager? Tenkte kanskje isbane kjøring å sånt. Hva dekkdimensjon å felger burde jeg for i så fall? 16" og rally pigg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Noen som kjører m3 på fine vinter dager? Tenkte kanskje isbane kjøring å sånt. Hva dekkdimensjon å felger burde jeg for i så fall? 16" og rally pigg Uten tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Noen som kjører m3 på fine vinter dager? Tenkte kanskje isbane kjøring å sånt. Hva dekkdimensjon å felger burde jeg for i så fall? 16" og rally pigg ikke for å kuppe tråden, men man må vel han noen "spesial" felger for å komme over bremsene? Jeg sliter med å finne billig hjul sett som smetter over E36 M3 3.0L bremsene i vinter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeofstian Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2012 Vil ha noe så jeg kan ha det gøy på is og som kan kjøre på offentlig vei. De burde vel ikke være for breie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Med hakkapelitta4 i 185/55r15 eller deromkring, spinner jeg på fjerdegiret med e30 325 og sine sleeetne 170hk. Det går aboslutt ikke fort rundt banen til Hebbe. Du kan jo kjøre pigg på orginal dimensjon og heller slippe ut litt luft av bakdekkene for å få mer grep. Jeg ville nok gått for ispigg på e46m3. Hjulene er så smale, at det burde ikke være noe problem å ha de i bagasjen til/fra banen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Noen som kjører m3 på fine vinter dager? Tenkte kanskje isbane kjøring å sånt. Hva dekkdimensjon å felger burde jeg for i så fall? 16" og rally pigg ikke for å kuppe tråden, men man må vel han noen "spesial" felger for å komme over bremsene? Jeg sliter med å finne billig hjul sett som smetter over E36 M3 3.0L bremsene i vinter.. Noen 16" som er "store" innvendig går over. Kjørte originale m3 17"felger med conti på min 3.0 i fjor, og i år blir det nok nye conti på 3.2'n. Vil ha noe så jeg kan ha det gøy på is og som kan kjøre på offentlig vei. De burde vel ikke være for breie. Ganske stor forskjell på fun faktoren fra å kjøre vinterdekk kontra ispigg på vannet! Med hakkapelitta4 i 185/55r15 eller deromkring, spinner jeg på fjerdegiret med e30 325 og sine sleeetne 170hk. Det går aboslutt ikke fort rundt banen til Hebbe.Du kan jo kjøre pigg på orginal dimensjon og heller slippe ut litt luft av bakdekkene for å få mer grep. Jeg ville nok gått for ispigg på e46m3. Hjulene er så smale, at det burde ikke være noe problem å ha de i bagasjen til/fra banen. Eneste problemet er at det blir stygt i bagasjerommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Ja, ikke lett å finne 16" som går over, men jeg vet om noen. 1. Org på tidlige E46 mener jeg, 7x16" med mange ovale hull, liksom. 2. M5 E60 kopi i 7.5X16". Mulig må space noen mm. 3. BBS RS alle 16" 4. Originale BBS krysseiker felger, som kom på M3 E30 og noen E34 5ere, mener jeg. Så tror nok de fleste org BBS felger går over, både på E36 og E46 M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Ja, ikke lett å finne 16" som går over, men jeg vet om noen.1. Org på tidlige E46 mener jeg, 7x16" med mange ovale hull, liksom. 2. M5 E60 kopi i 7.5X16". Mulig må space noen mm. 3. BBS RS alle 16" 4. Originale BBS krysseiker felger, som kom på M3 E30 og noen E34 5ere, mener jeg. Så tror nok de fleste org BBS felger går over, både på E36 og E46 M3. Takk viewtopic.php?f=18&t=240964 Slike du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Ja, ikke lett å finne 16" som går over, men jeg vet om noen.1. Org på tidlige E46 mener jeg, 7x16" med mange ovale hull, liksom. 2. M5 E60 kopi i 7.5X16". Mulig må space noen mm. 3. BBS RS alle 16" 4. Originale BBS krysseiker felger, som kom på M3 E30 og noen E34 5ere, mener jeg. Så tror nok de fleste org BBS felger går over, både på E36 og E46 M3. Takk http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=18&t=240964 Slike du mener? Tror det er slike. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 E46 M3 er en helt kurant og god bil på vinterføre. Fremkommeligheten er betydelig bedre enn på vanlig E46. Jeg kjørte med 17 originale piggfrie M-hjul og det fungerte helt topp. Selvfølgelig, ispigg er jo en helt annen sak. Men forstod det slik at du var ute etter noe til normal kjøring med bra/normal feste på vinterføre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 bbs rz 469 bør gå over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Oktober 14, 2012 Share Skrevet Oktober 14, 2012 Ikke sånne stål, men sånn på siste bilde med alu felg Det å kjøre på is bane, er nesten like gøy som på sommeren. Is pigg er en opplevelse, ut å prøv gutter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 14, 2012 Share Skrevet Oktober 14, 2012 -erik- : ingen som legger ispigg i bagasjerommet uten å sørge for at piggene ikke ødelegger noe vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeofstian Skrevet Oktober 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2012 Da må jeg finne noen greie 17-18" felger som jeg kan bruke på vinteren.. Noen som har tips om noe som ser litt bra ut på m3en? Bilen blir nok brukt minimalt om vinteren, men syns det skal se lott brukbart ut Hvis jeg får tid til noe lek på is i vinter så handler jeg noen med ispig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå