Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å lakkere døren på min 2007 mod E90 selv. Hvordan tror dere det blir med tanke på fargeskille viss jeg bare bestiller lakk etter fargekoden?

Skrevet

Jeg tror det blir grusomt stygt uansett, dersom du planlegger å lakkere selv med sprayboks? Jeg har inntrykk av at de fleste særiøse lakkerere tar dette mye på erfaring og må kanskje prøvesprøyte litt først for å "justere" fargen litt.

Skrevet

Beklager, men det vil bli jævlig stygt om du har planer om å gjøre dette selv med sprayboks.. Om det er farger med mye sølv i vil det bli enda styggere igjen. Bruk heller noen tusen og få døren lakkert opp ordentlig av fagfolk som vet hva dem driver med.

Skrevet

En dør er for stor for å få et varig godt resultat med spraybokser som nevnt her. Dersom du har en lakksprøyte, og evt noen som har litt erfaring, så blir som regel resultatet helt greit om du bestiller kun på fargekode, såfremt bilens lakk er i noenlunde bra stand. Regn med å måtte rubbe og polere resten av bilen!

Men lakking med lakksprøyte er ikke hvermannsens jobb, så forsøk å finn noen med erfaring, eller som nevnt la fagfolk ta jobben om resultatet er viktig!

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

Det var eventuelt med proff sprøyte. Tenkte å lakke å så våtslipe for deretter å polere opp, men viss resultatet ikke blir bra så er det ikke verdt arbeidet.

Skrevet

Det kreves litt for å få det strøkent - spørsmålet er hvor strøkent du vil ha det, hvor strøken er resten av bilen? Jeg skal lakkere min egen etterhvert, det blir minst like bra som det som er av original lakk per i dag, så totalen blir nok bedre. Å slippe å ut med de mangfoldige tusen det koster å få det gjort proft oppveier for min del at det ikke blir hundre prosent, jeg klarer meg med 90.

Største utfordring er nok støv og urenheter som følge av lokaler som ikke er optimale, samt renning og da spesielt på klarlakk.

Skrevet
om du ikke har lakkert bil før, kan eg love deg at du ikke klarer 90% tipper 20%, hilsen bilakkerer med 20 års erfaring

Spørsmålet er hvem som står å veileder samtidig ;-)

Har litt erfaring, men skal lakke en hel del annet før bilen skal sprøytes ja... Blir vel relativt fin finish på en del landbruksutstyr tenker jeg :-P

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...