cossiemk1 Skrevet Oktober 15, 2012 Skrevet Oktober 15, 2012 Lurer på å bytte motor i min E34 520 touring, og lurer da på om ledningsnettet er det samme på M50B20 og M50B25? Slik at alt jeg trenger å bytte er selve motoren og hjernen?? Girkassa regner jeg med går over på B25 motoren.
Glenno Skrevet Oktober 15, 2012 Skrevet Oktober 15, 2012 Det finnes noen tråder om dette om du søker litt. Du bør finne ut om ledningsnett er fra bosch eller Siemens styring. Noen kontakter som ikke passer overens med følere, sensorer, LM, Lambda sone... . Det er forskjell på ledningsnette på motoren som har sittet i 3 serie og 5 serie (langt og kort ledningsnett). Det er også noen andre forskjeller på motor fra 3 og 5 serie slik som motorfester, bunnpanne, sil, ene eksosmanifoil. Eksos anlegget og girkasse vil nok passe om det iallfall er manuell kasse men du vil nok ha en annen utveksling. Husker ikke om du måtte bruke annet svinghjul og clutch men mulig avvehnger av om motor er fra manuell / automat.. . ETK Online vil du også finne mye info. Kan hende du kan bruke ledningsnettet som sitter i bilen men med bytte av sensorer... .
cossiemk1 Skrevet Oktober 15, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2012 Tenkte i utgangspunktet på en motor fra en E34. Ellers så spiller det liten rolle om ledningsnettet fra 3 serie er kortere da jeg jo vil bruke det nettet som sitter i bilen nå, og motorfester osv har jeg på B20 motoren som sitter i bilen. Trodde selve motoren var omtrent 100% lik utvendig jeg, men det er den kanskje ikke??
Glenno Skrevet Oktober 15, 2012 Skrevet Oktober 15, 2012 Vet at det er noen forskjeller fra Simen til Bosch når det gjelder ledningsnett. Husker jeg ikke feil gjelder dette temp føler, trigger sensor, lambda kontakt, LMM. Innsuget er forskjellig størrelse (m50b25 større enn m50b20) og det samme gjelder vel ut til luftfilterboks også.
cossiemk1 Skrevet Oktober 15, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2012 Så hvis jeg har forstått det riktig, så er det omtrent plug`n play hvis jeg har "riktig" ledningsnett i bilen fra før?? At innsug osv er større betyr ingen ting, jeg tar jo selvfølgelig HELE motoren med alt tilhørende ut av donorbilen
Glenno Skrevet Oktober 15, 2012 Skrevet Oktober 15, 2012 Min erfaring er sjekke godt før du starter så slipper det gå i røkk og napp underveis. Fant en link på mine favoritter fra tiden jeg gjorde samme jobb. http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... dokid=8977 Lykke til
cossiemk1 Skrevet Oktober 15, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2012 Min erfaring er sjekke godt før du starter så slipper det gå i røkk og napp underveis. Fant en link på mine favoritter fra tiden jeg gjorde samme jobb. http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... dokid=8977Lykke til Fikk bare en error melding når jeg trykket på linken din
bjornar-a Skrevet Oktober 15, 2012 Skrevet Oktober 15, 2012 det enklest er vell og kjøpe en motor fra e34 som har ledningsnett og hjerne. da er det jo ikke noe vits og gjøre noe mere.
cossiemk1 Skrevet Oktober 15, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2012 det enklest er vell og kjøpe en motor fra e34 som har ledningsnett og hjerne. da er det jo ikke noe vits og gjøre noe mere. Er planen det, men hvis ledningsnettet er likt, så trenger jeg jo ikke bytte det, er det som er spørsmålet her
bjornar-a Skrevet Oktober 15, 2012 Skrevet Oktober 15, 2012 ledningsnettet sitter på motoren og er ett eget nett. så er absolutt enklest og kjøpe en motor med ledningsnett og putte den nedi komplett.
cossiemk1 Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2012 ledningsnettet sitter på motoren og er ett eget nett. så er absolutt enklest og kjøpe en motor med ledningsnett og putte den nedi komplett. Men det er vel ikke HELE nettet som sitter på motoren? Helt frem til hjernen?
Glenno Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Ledningsnette er en stor klasse som forgrener seg fra kontakter på motoren ut til kontakt hjerne, LMM... , så jo. Sjekk Online ETK så danner du deg et bilde .
cossiemk1 Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2012 Fant dette bildet, og det er motornettet. Så da regner jeg med at det er et nytt nett fra den tykke kontakten og inn til hjernen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå