Gå til innhold

Min E34 525ix touring

Share

Anbefalte innlegg

Da var min 525tds solgt til fordel for noe med 4x4. Tråden om min 525tds finner du her: viewtopic.php?f=6&t=226577

Her er min 525ix touring :) Vesentlige oppdateringer vil bli fylt ut nedover denne posten i tillegg til ellers i tråden.

t7t60x5y9qzgm9c50vmx.jpg

Første bildet av touringen:

10hg4fknzhigmqstk7d5.jpg

Jeg kjøpte denne uten eu-godkjenning, bilen hadde ikke vært eu-godkjent de siste 3 årene.

2'er feil ble:

-Rust på fremre bremseskiver

-Caliper henger på høyre bak

-Mangler en skrue på fremskjerm, som fører til skarp kant

Update 17/10/2012: Eu godkjent og fått skilt i dag :D

0ti197c3r910jh3urwjb.jpg

s5h10wa9g4s36cxz8w1x.jpg

Update 4/1/2013: Nye vinterhjul (og photoshoppet på nytt listverk for å se hvordan den blir etterhvert) 04.01 :)

z65wf8p0i68f84d3322x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da skal jeg få slipt over bremseskivene (de er nye/ubrukte, men har stått på bilen ei stund, derfor rust) og smørt opp igjen caliper i kveld (samme grunn til at denne henger, rust pga dårlig oppbevaring av bil mens den ikke har blitt brukt). :) Så da kan jeg godkjenne bilen allerede i morgen! Skiltene kommer på Onsdag eller Torsdag. Gleder meg "bare litt" til å kjøre BMW hver dag igjen.. ;)

Et spørmål! Det kakler i Vanosen min. Må dette fikses omgående eller er det ingen krise inntil videre? Har mer enn nok annet å bruke penger på om dagen liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg få slipt over bremseskivene (de er nye/ubrukte, men har stått på bilen ei stund, derfor rust) og smørt opp igjen caliper i kveld (samme grunn til at denne henger, rust pga dårlig oppbevaring av bil mens den ikke har blitt brukt). :) Så da kan jeg godkjenne bilen allerede i morgen! Skiltene kommer på Onsdag eller Torsdag. Gleder meg "bare litt" til å kjøre BMW hver dag igjen.. ;)

Et spørmål! Det kakler i Vanosen min. Må dette fikses omgående eller er det ingen krise inntil videre? Har mer enn nok annet å bruke penger på om dagen liksom :)

Tror det er vanosen som er feil har en ligganes som er i bra stand du kan få for 200kr den er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her er dere i ganga alt, ja! Det er bra! :D

Skal ikke så mye til før e34 i denne fargen blir pent nei, eneste aberet blir vel valg av lykter. Helrødt bak ser liksom så gammeldags ut med denne lakken, men ikke vil jeg ha noen jalla lykter heller. Kom gjerne med forslag, finnes jo lykter til touring og, men desverre ikke "originale" med hvit blink lenger! Dog trenger bilen MYE - og jeg mener mye - stell før den blir pen. Masse overflaterust nederst på dører, fremskjermer, kanaler, hjulbuer, osv. Men ingenting en lakkerer ikke kan fikse :) Og jeg har ihvertfall utdannelsen. Men en hellakkering skulle absolutt blitt gjort før neste sommer. Vi får se ;) Jeg fikk bilen billig pga dette, hadde ikke hatt råd til en strøken iX for det jeg fikk igjen for TDSen uansett. Så da er det bedre med masse overflaterust enn masse farlig rust eller tekniske feil.

Ble overrasket selv over hvor lite feil det var på den. Rust på skivene er jo bare fordi bilen ikke er brukt etter de ble bytta i fjor, samme med bremsecaliperen. Caliperen har jeg nå smurt opp igjen, og fremskivene tror jeg snart er bra igjen med litt kjøring og mye bremsing.

Angående senk så aner jeg ikke om dette i det hele tatt finnes! Men teoretisk sett så burde det jo blitt laget coilovers til disse, siden her demonterer man kun demperen og ikke hele fjærbeinet. Dårlig forklart, men fjærbeinet er liksom ikke festet i forstillinga, kun tredd nedi braketten som alle forstillingsdeler osv sitter fast i, i motsetning til vanlig e34. Men igjen finnes det vel ikke mange nok av dem så det er lønnsomt å produsere dette. Kommer hvertfall til å se om det er å få tak i fremfjærer, så det blir lik høyde foran og bak. Utover det, vil det nok bli et stuk som bærer litt mer preg av at dette er en 4x4 ;) Litt mindre senk og litt mindre innpress (tenker på 3-serie felger med ET35 eller mindre, siden iX har ET56 eller noe originalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt jobb ser det ut som ja, men ikke det værste jeg har sett ;)

Du får høre på forumet om det er noen som har org lykter med hvit blink til salgs, kommer ikke på hvem her inne som "laget" dem i farta..

Senking er vell ikke iX så veeldig glade i har jeg hørt, ikke skam senk vertfall :P

Skal ikke mer til enn andre lykter, litt senk og felger til så har du en fet bil med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liffi har hvertfall hvite blinkers bak på sin touring :) Var visst noen som laget og solgte dem på ebay for ei stund sia, men ikke nå lenger.. Jeg får lyst til å prøve å lage noe selv ;)

Noe skamsenk blir det ikke, men skulle gjerne fått den ned til foran etterhvert :) Men det haster ikke, dette er utrolig stive og tighte biler originalt! Fjærene er 30cm for lange for demperen når de ikke er montert, så det er nok av spenn i de som stiver av :P Tåler nok en god del vekt.

Og tusen takk for positive tilbakemeldinger :) Skal få tak i noen 3-serie felger etterhvert, bare veldig usikker på hva. Så det er bare å komme med forslag til noen hjul i den rimelige prisklassen på bruktmarkedet, så får jeg heller pusse opp litt til våren :)

Shadowline er jo også et must på bil med denne fargen ;)

Hvis noen har karosseri-deler i sterling silver, så skrik ut! :) Venstre bakdør og fremskjermer hadde vært fint å fått tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvite blinkers bak på min touring og, er bare den hvite delen som er skjært av fra sedan lykter og limt på touring glasset, men ser originalt ut med mindre du står 10cm unna å vet at det er der :)

Hørte rykter om at det var noen her på bimmers som drev å laget dette, men ta det med en klype salt da det kan være tull :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.jpg

"On the same note, I wonder if u could buy aftermarket white blinker tail lights for the sedan, cut out the white piece of plastic (carefully ) and glue it on the touring tail lights after removing the yellow/amber piece (carefullyX2 )there.."

Ser da ut til å funke på et vis ;)

Edit: Kan ta nærbilde av mine når jeg er hjemme å sende til deg hvis du vil før du isåfall gjør et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...