Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med at bilen rister når jeg bremser. Byttet skiver fremme for ca en med siden, og da ble jeg kvitt ristingen. Men nå har ristingen kommet tilbake. Regner med at jeg må bytte skivene igjen.... Men kan det være noe som gjør at skivene ikke varer mer enn en mnd ? :shock:

Skrevet

Rengjør klavene, smør med kopperpasta og litt smørespray, smør caliper, inni mansjetten, skift klasser og skiver. Gi det et forsøk og prøv. For all del få vekk alt rust i klavene, viss ikke kan det ende opp med kast. Det gjør vi med alle bremseskive/klosser skift på jobben og gjør det selv på egne biler :)

Skrevet
Rengjør klavene, smør med kopperpasta og litt smørespray, smør caliper, inni mansjetten, skift klasser og skiver. Gi det et forsøk og prøv. For all del få vekk alt rust i klavene, viss ikke kan det ende opp med kast. Det gjør vi med alle bremseskive/klosser skift på jobben og gjør det selv på egne biler :)

Følg dette forslaget!

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

Er en fordel å gjøre reint på annlegsflaten skiven ligger inntil og! Mye rust der kan føre til risting!

Ville ikke brukt kobberpasta inni mansjetten til caliperen! Kobberpastaen gjør at gummien svulmer og då står det vertfall fast!

Skrevet

Kom ikke på å skrive gjøre rent på navet bak skiva. Men det er lurt å gjøre. Men ikke smør med kobberpastaen i calipermansjett nei. Bruk vanlig smørespray

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...