e_39 Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Ble målt til en gj.hastighet på 116km/t i 80-sone og ble derfor fratatt lappen, da det var akkurat på grensen. Jeg har fem mnd igjen av prøvetiden, og lurer derfor på hva straffen blir? Går det an å på noe vis søke om å slippe ny oppkjøring? Har også hørt at det å sitte på med en som kjører for fort, går utover passasjerers sertifikat, men finner ingen logikk i dette. Kan noen bekrefte om det mot formodning stemmer? I forhold til hvor vidt jeg med troverdighet kan si meg imot, lurer jeg på om politiets bevis for min fart/kjøring er dokumentert gjennom film? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Bit i det sure eple og ta straffen som en mann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 jeg mistet lappen etter 9 mnd. ingen laser, rader eller film. fikk meg en god advokat og fikk lappen igjen. dem ville ha meg til 118 i 70 sonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Jeg mistet selv lappen og samtykket. Det tok ca 1mnd før jeg fikk papirer i posten. Dersom du nekter, og må møte i tingretten, kan du risikere å måtte betale saksomkostninger etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Du slipper nok ikke unna ny oppkjøring når du mista i prøvetida. Er en grunn til at det straffes litt hardere i prøvetida. Og når det er sagt, selvgjort er velgjort, også i denne sammenheng. Ingen sympati å få her i alle fall Kanskje litt mer forsiktig neste gang du sitter bak rattet nå da? Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 ALDRI samtykk til beslag. Da kan de bruke ekstremt lang tid på saken.. Jeg venta i 7 måneder for å få vite hva straffen ble. 9 måneder uten lappen for 117 i 7o sona. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Jeg vet at man ikke skal samtykke for beslag, slik at man får igjen lappen hvis de ikke når fristen med å fremme dokumentasjon nok til å holde på lappen. I mitt tilfelle, mistet jeg lappen pga prikker. De første 3-5bøtene som gav meg prikker var i laser/gjennomsnitt. Jeg sjekket logg, kalibreringspapirer etc. nøye før jeg godtok. Siste gangen, og den gangen jeg mistet lappen på, var i fotoboks. Jeg såg bilde, og det var så godt at du kunne telle antall kviser i trynet mitt.. Dessuten har jeg i jobbsammenheng, en sikkerhetsgradering i forsvaret å ta hensyn til. Den risikerer jeg å miste, dersom jeg blir funnet uskikket. For jobben betyr det store ordretap fram til de har en erstatter i min posisjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Hvorfor tar du så store sjanser mtp på jobben din da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Hehe.. Vurderingsevnen min var dårlig, pga ville gjøre godt førstegangsinntrykk på svigers. Jeg tenkte det gjorde seg dårlig å måtte prioritere overtid framfor å komme fram i skapelig tid (Svigers bor i Kongsvinger) og ikke komme for sent fram, så jeg tok sjangsen.. Men uansett, min dumskap, mitt ansvar og skyld. Har bare 5mnd igjen.. Oppsiden er at jeg begynner med blanke ark:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 9 mnd og grei bot fikk jeg. Teori og oppkjøring om igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e_39 Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2012 ALDRI samtykk til beslag. Da kan de bruke ekstremt lang tid på saken..Jeg venta i 7 måneder for å få vite hva straffen ble. 9 måneder uten lappen for 117 i 7o sona. vHøres sikkert ut som en idiot når jeg spør om dette; men nøyaktig hvordan kan jeg fremgå i forhold til dette med å trekke vekk samtykket? Vet jeg til enhver tid innen de 3 ukene kan trekke fra samtykket, men da vil jo saken automatisk gå rettens vei. Dvs de to politimennene som tok meg, møter opp og fører sin sak mot meg, mens jeg selv sannsynligvis ender opp med å måtte betale saksomkostninger (er vel også snakk om et ganske høyt beløp, antar jeg). Det er ikke at jeg prøver å fraskrive meg ansvar, men jeg har ikke engang sett bevisene deres, vet ikke om de har filmet meg eller noe som helst... de viste meg kun tallene på målingen sin, og forklarte hvor de startet den fra, men sa ingenting om film. Var forresten en uniformert bil om det har betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e_39 Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2012 9 mnd og grei bot fikk jeg.Teori og oppkjøring om igjen. 9 mnd for å bli tatt i 116 kan vel ikke stemme? 116-120 = 3-5 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Han har vel sikkert ikke blitt tatt i en 80 sone. Når man gjør ting som ikke er lov, hvorfor skal man i ettertid gjøre alt man kan for å sno seg unna? Kjører man for fort så er det en sjanse de aller fleste vet at man tar. De runde skiltene som står langs veien, med tall på, de står der med hensikt! Som sagt over her, ta straffen din, du har gjort noe galt. Og så kan du heller tenke på hvordan du skal gjøre det, for ikke å bli tatt igjen Det er egentlig ganske enkelt Dagens moralpreken fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Du får 3 måneder og en bot på rundt 8-9 tusen Ble målt til 87 i 60 sona 3 måneder 9tusen til staten 5 uker igjen nå !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Du stikker på den lokale politistasjonen for å trekke samtykket. Slik jeg har forstått, er det godt nok med målerapparatet fastmontert i bil (inkl dokumentasjon på kalibrering) hvor det ikke blir oppgitt referansepunkter. Dvs kun avstand fra a til b, og tiden brukt. Når jeg måtte gi lappen til politiet, forsto jeg det slik at beslaget i antall dager, ble beregnet ut fra enten datoen jeg samtykket, eller dagen dommen falt. Dvs at dersom man ikke samtykker, (men blir idømt beslagleggelse av førerkort) blir ikke dagene mellom beslagleggelsen og dommen trukket fra straffen. Hvor sant dette er, er jeg heller skeptisk til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå