familietralla. Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Hei. Har en e39 520i som begynte å bli rar etter eu-kontrolen for 2uker tilbake. Den gikk ikke igjennom da den var for tydelig på eksosen. Co. Målinga var sky høy. På vei hjem den dagen begynte den å ryke no så inn i svarte natta. Fargen er ca. Blå hvit. Var hos bavaria å tok en diagnostik test. Fikk beskjed om att lmm og plugger måtte byttes. Samt dyse nr.3 Da jeg hadde ordnet det. Funket den greit 200meter. Før den var til på samme helsika en gang til. Inn til bavaria for ny test. Fikk da beskjed om at det var midlertidig feil på sylinder 3 og 4. De hadde feiltenning og sto åpne. Da jeg kom hjem så sjekka jeg olja. Og den var full i bensin. Bilen bruker godt over 4 liter på mila. Og det den ikke kjører ut i eksosen. Kjører den inn i olja. Noen som vet hva det kan være. Og hva jeg bør gjør? Mvh frustert kommende familie far. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Høres jo nesten ut som om hjernen din er kaputt. Altså bilens hjerne. Ville sjekket ut under pollenfilter om det er fult av vann i rommet der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 For meg virker det som om du har lekasje i dysene slik at bensinen renner i bunnpanna, ville sjekka med bavaria om de har gjort dette riktig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Høres ut som at det kan være bensintrykk regulatorn. Husker ikke om bilen din er med bensin reg. kombinert med b.filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
familietralla. Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 He he. Ja får ta en titt på den. Så hjernen ligger i motor rommet på den altså? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
familietralla. Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 For meg virker det som om du har lekasje i dysene slik at bensinen renner i bunnpanna, ville sjekka med bavaria om de har gjort dette riktig... Lekasje i dysene..... Det er jo bare barnemat. Her renner det bokstavelig talt igjennom. På dyse 3-4. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
familietralla. Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2012 Sånn ca hvor ligger hjernen på disse da? Kan ikke finne den. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Under luftfilterboksen på passasjersiden mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Sånn ca hvor ligger hjernen på disse da? Kan ikke finne den.Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Høres jo nesten ut som om hjernen din er kaputt. Altså bilens hjerne. Ville sjekket ut under pollenfilter om det er fult av vann i rommet der. Tjah.. Hvor kan den være tro?? Passasjersiden er korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Høres ut som hjernen din som er defekt, at den sender konstantstrøm inn på dysene, slik at disse igjen står åpne hele tiden. Har kansje en slik hjerne for salg hvis du finner ut at det er denne som er defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
familietralla. Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2012 Da får vi sjekke det. Kommer med svar senere. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
familietralla. Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2012 Da var det sjekket. Men ingen feil som var sunlige. Ikke irr i kontaktene. Og den lå ikke i fuktige omgivelser. Den var helt tørr og fin. Så hva skulle du hatt for hjernen Kimf? Og må den ikke programeres for å passe min bil. Eller er det bare plugg and play? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 26, 2012 Share Skrevet Oktober 26, 2012 Må programmeres for å passe overens med din EWS ja (startsperre). Men klarte ikke Bavaria å feilsøke mer enn å komme frem til midlertidig feil på syl 3 og 4? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
familietralla. Skrevet Oktober 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2012 Nei faktisk ikke. Men de sa jeg kunne ta ut hjernen. Og komme bort med den. Så kunne de ta en utvidet test bare på den. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå