Gå til innhold

problem med eier skifte.

nico123
 Share

Anbefalte innlegg

Om gammel eier ikke har levert inn vognkort del 2, så må han gjøre dette. Kun det som trengs, med hans og din underskrift.

Om han/hun du kjøpte bilen av ikke har vognkort del to, så må vedkommende stikke til nærmeste trafikkstasjon og levere inn tapsmelding av vognkort del to, slik at et nytt dukker opp. Så kan dere skrive under og levere inn, du betaler omreg, og bilen blir stående på deg og registrert om alt er på stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også havnet i samme greia.. Kjøpte en billig 316 som vinterbil, skrev salgsmld å forrige eier skulle levere. Etter 1uke fikk jeg omregistrering i posten, og den betalte jeg med engang. Etter 1mnd fikk jeg brev fra statens uvesen om avskiltningsbegjær pga manglende levering av vognkort del2.

Forrige eier sier han skal fikse det, men lite skjer.. Hvorfor fikk jeg egentlig omregistreringa før vognkort er levert inn?!?

Hvem vil få årsavgiften på bilen til våren, meg eller forrige eier?

Jeg har ikke fått vognkort til bilen, så om jeg blir stoppa så får jeg nok ikke kjøre videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat det probleme er det jeg vil slippe, derfor håper jeg at gammle eier har levert vogn kortet del 2. men kan ikke håpe for mye :P

det synes jeg også er rart, at man faktisk kan betale omreg avgiften selv om den ikke blir registrert på ny eier før gammle eier har levert del 2! helt tullete spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også havnet i samme greia.. Kjøpte en billig 316 som vinterbil, skrev salgsmld å forrige eier skulle levere. Etter 1uke fikk jeg omregistrering i posten, og den betalte jeg med engang. Etter 1mnd fikk jeg brev fra statens uvesen om avskiltningsbegjær pga manglende levering av vognkort del2.

Forrige eier sier han skal fikse det, men lite skjer.. Hvorfor fikk jeg egentlig omregistreringa før vognkort er levert inn?!?

Hvem vil få årsavgiften på bilen til våren, meg eller forrige eier?

Jeg har ikke fått vognkort til bilen, så om jeg blir stoppa så får jeg nok ikke kjøre videre...

Tidligere eier må jo ha levert inn vognkort siden du har fått regning på omregistreringen? Høres ut som en feil hos Statens Vegvesen. Ville kontaktet de og funnet en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...