nico123 Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 jeg kjøpte en bmw for et år siden men har blitt stående pga reperasjoner. skal nå først sende inn omreg papirene, siden gammle eier klarte å rote bort sitt. men hva gjør jeg om gammle eier ikke har levert inn vogn kort del 2?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Edit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Om gammel eier ikke har levert inn vognkort del 2, så må han gjøre dette. Kun det som trengs, med hans og din underskrift. Om han/hun du kjøpte bilen av ikke har vognkort del to, så må vedkommende stikke til nærmeste trafikkstasjon og levere inn tapsmelding av vognkort del to, slik at et nytt dukker opp. Så kan dere skrive under og levere inn, du betaler omreg, og bilen blir stående på deg og registrert om alt er på stell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nico123 Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2012 okei takk for svaret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Skriv en salgsmelding med gamle eier så slipper du/dere styret med å skaffe nytt vognkort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 gjør nok ikke det fjeld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 neivel? nye vognkort kommer i posten til ny eier etter betalt omreg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Må ha tapsmelding + gammeldags salgsmelding hvis vognkort den 2 er utstedt på bilen men er borte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Salgsmelding gjør ingen nytte mere.. Statens Vegvesen skal ha vognkort del.2, og da SKAL de ha det.. Ikke noe annet.. Husk hvilken vernet bedrift det er snakk om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Hmm.. Dette har gått meg hus forbi! Takk for opplysningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Jeg har også havnet i samme greia.. Kjøpte en billig 316 som vinterbil, skrev salgsmld å forrige eier skulle levere. Etter 1uke fikk jeg omregistrering i posten, og den betalte jeg med engang. Etter 1mnd fikk jeg brev fra statens uvesen om avskiltningsbegjær pga manglende levering av vognkort del2. Forrige eier sier han skal fikse det, men lite skjer.. Hvorfor fikk jeg egentlig omregistreringa før vognkort er levert inn?!? Hvem vil få årsavgiften på bilen til våren, meg eller forrige eier? Jeg har ikke fått vognkort til bilen, så om jeg blir stoppa så får jeg nok ikke kjøre videre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nico123 Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2012 akkurat det probleme er det jeg vil slippe, derfor håper jeg at gammle eier har levert vogn kortet del 2. men kan ikke håpe for mye det synes jeg også er rart, at man faktisk kan betale omreg avgiften selv om den ikke blir registrert på ny eier før gammle eier har levert del 2! helt tullete spør du meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Jeg har også havnet i samme greia.. Kjøpte en billig 316 som vinterbil, skrev salgsmld å forrige eier skulle levere. Etter 1uke fikk jeg omregistrering i posten, og den betalte jeg med engang. Etter 1mnd fikk jeg brev fra statens uvesen om avskiltningsbegjær pga manglende levering av vognkort del2. Forrige eier sier han skal fikse det, men lite skjer.. Hvorfor fikk jeg egentlig omregistreringa før vognkort er levert inn?!? Hvem vil få årsavgiften på bilen til våren, meg eller forrige eier? Jeg har ikke fått vognkort til bilen, så om jeg blir stoppa så får jeg nok ikke kjøre videre... Tidligere eier må jo ha levert inn vognkort siden du har fått regning på omregistreringen? Høres ut som en feil hos Statens Vegvesen. Ville kontaktet de og funnet en løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Vi skrev kun salgsmld ved handel pga vognkort del 2 var borte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 Kan printe ut tapsmelding på SV sinde sider å levere den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå