Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

diffen veier da over 35 kg? om ikke så kan den sikkert sendes JA, men må veien den og høre med posten først, men kommer hjem (diffen er hjemme) på fredag, og høyeste bud til fredag får diffen enkelt og greit.

høyeste bud er bimmeraren92 2500 kr

Skrevet

har diffen forsatt og selges til høyeste bud!

ellers kan den byttes i diff til 730/530 eller 525.. eller innteriør deler til e34 (semsket ratt eller M stoler i lyst skinn)

• 2 weeks later...
Skrevet

Ser differ går for godt opp mot 3 000 kr. og jeg veit at huggern tar ca 5 000 kr for en diff men jeg selger den for 1800 kr da det er det den diffen jeg trenger koster! (denne ble feilkjøpt)

Skrevet

Noen oppklaringer kan være på sin plass.

Det ser ut til å være misforståelser mellom E34 og E39. Og helt unødvendig å bruke sterke uttrykk pga dette.Hadde du oppgitt hvilken modell eller karosseri diffen hører til, ville man unngått helt ordbruken i denne tråden. Du bør endre overskriften i annonsen din og tilføye E34. Da blir det en korrekt tekst som med en gang utelukker misforståelser.

På E34 kunne man få diffbrems til alle bilene som ekstrautstyr eller f.eks på M5 som standard. På E39 bilene er det bare M5 som er levert med diffbrems og meg bekjent gikk det ikke an å bestille diffbrems til noen andre utgaver. Sikkert pga at antispinn hadde tatt over og at M5 skulle ha noen fortrinn i forhold til 540. E90(kanskje og 92?) M3 leveres med diffbrems mens 335 med turbo ikke kan bestilles med brems.

Når det gjelder diffen skulle du ha skrudd av baklokket for å være sikker på at diffen virkelig har brems. Normalt er en S lakkert på oppsiden av diffhuset når diffen har brems. Jeg har selv blitt lurt en gang. Diffen kjentes meget tight og fin ut. Helt til jeg skulle kjøre med den. Da ble det raskt konstatert at diffen var sveiset og altså 100% sperrediff.

Et godt tips er å skru av difflokket og ta et bilde av innmaten. Da ser erfarne folk med en gang om diffen har brems eller ikke. Mange tar feil og tror at diffen har brems, og så er det kanskje dårlige lagre eller andre ting som bremser innmaten. De fleste E34 540 er levert uten brems, så jeg ville ha vært sikker før et salg for å unngå problemer etterpå. Hvis noen kjører langt for å hente diffen og det viser seg at diffen ikke har brems, så blir de skikkelig sure. Kanskje forlanger de bensinpengene dekket.

Et annet problem med salg av 210 differ er vekten. Diffen veier over 40 kg med oljen tappet av og kan ikke sendes med Posten. Spedisjonsfirmaene tar veldig mye i frakt for slike differ. Det blir fort mellom 1.000 og 2.000 kr i frakt.

Hvis dette er en original 540 diff med brems så er dette et kjempekjøp.

Eirik.

Skrevet

Hør med bring eller ontime, jeg har veldig god erfaring med ontime, de har terminal i Stavanger, Bergen og Trondheim om jeg ikke husker feil.

Ved ontime må du ha et org. Nr.

Bring har hvert en dråpe dyrere enn ontime når jeg har sendt...

Tøm for olje, pakk inn med litt papp/plast og fest den i en pall.

Europris har stropper til billig penge.

Kun tips fra en som driver med litt frakt :P

Skrevet

for 1800 kr så sender jeg ikke og jeg er ikke intrisert i å tappe den for olje og sjekke heller. den selges i den stand den er og om noen tar sjangsen/ kommer å ser på den først er det bare å gjøre det, men jeg har desverre ikke tid til å sette meg så mye i det (derfor gi bort prisen). jeg veit jeg kan selge denne for mer en prisen jeg har satt, men som sagt så er jeg bare inntrisert i å få bilen min igang og på veien igjenn så jeg kan bruke den en siste dag før snøen kommer for fult!

jeg har også noen som er int i å hente og som det også er skrevet over her at det er ganske vrient å sende en såppas tung pakke så er ikke særlig int i å sende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...