kristoffersandnes Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Hei! Jeg kjørte e28'n i en stolpe i sommer, så den ble ikke akkurat fin. Jeg har ikke hjerte til å kvitte meg med bilen, så den skal få livet tilbake engang i løpet av 2013/2014. Skal prøve å få oppdateringer ganske ofte, så lenge jeg har tid og lommeboka er med på leken. Lakkering får bli siden, siden den lille rusten som finnes skal sveies først! Er litt på jekkfestene og noe lakkrust/bobler ved fremre dempertårn. Ting som er kjøpt inn til bilen: - Nytt panser - Innerskjerm - Framskjerm, de var fra koed. søppel! skal handle orginale skjermer når jeg har nok cash. - frontparti/frontboks - nye forstillingsdeler - Ny hjelpesnekke - Panserhengsle høyre side - Kamei frontlepp, er litt skeptisk til den - Brukt dør høyre foran Ting som skal kjøpes inn(rop ut hvis du har noe av dette) - Orginale framskjermer, kan ta brukte om de er i bra stand! - Chromfanger forann - Frontfanger/frontplate (der du fester blink og tåkelys) - Blinklys orange glass - Tåkelys - Kantfelger - Coilovers - Nye høytalere som passer i orginale fester. skal ikke ha noe sub eller slikt fælt i bilen. Ting som er gjort: - God del demontering - Tatt ut motor, gearkasse og mellomaksling. - Bilen er rettet ut igjen, fått ny innerskjerm og frontparti. Så nå ser den ut som en bil igjen. Ting som skal gjøres - Retting av bilen - Karosseriarbeid, rustsveising etc - Hel lakkering - Få på den coilovers - lakkering av understellsdeler Jeg har ikke skrudd mye bil før, men man lærer jo underveis. Så en plass må man starte! Og nå er det jo ikke noen vei tilbake, prosjektet er påbegynt og allerede lagt mye penger i det. Så nå er det bare å stå på. Slik så den ut da Ble en liten skakk, men den skal bli god som ny! M30b28'n på vei ut av sitt rede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Nye forstillingsdeler. Noe av de nye karoseridelene Motoren endelig ute. Aldri gjort dette før, men alt gikk bra! Laget en ny arbeidsbenk i kveld. Litt vasking av girkasse, lorten der sitter godt! Tenkte å gi denne litt lakk etter hvert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Flott bil du har! Bra at du valgte å reparere den. Jeg er også glad for at du gikk for nye deler kontra brukte... Keep us updated... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Det blir bra, var nydelig før kræsjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Flott bil du har! Bra at du valgte å reparere den. Jeg er også glad for at du gikk for nye deler kontra brukte... Keep us updated... Den var flott i allefall! Ja, syns det var det eneste riktige. Kunne jo så klart sett etter en ny E28, men det hadde blitt dyrt uansett. Og nå kan jeg få den slik jeg vil. Mesteparten av deler blir nok nytt, men ny dør er kjøpt brukt! Det blir bra, var nydelig før kræsjen! Ja, den var det. Men igjen skal den bli like fin om så ikke finere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Garasjen har ikke vært brukt mye det siste året, så den var kraftig oppfyllt med saker og ting. Så har måtte ta noen sikkelige skippertak uti der om kveldene. Den er ikke så stor, men får bare gjøre det beste ut av hva man har! Så helt forferdelig ut! Ligner litt mer på en garasje igjen nå. Er ikke store plassen, men skal nok få til litt av hvert likevell. M30'n står å koser seg Demontere litt av det gammle panseret. Blir nok nye lufteriller siden de er litt sprukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Virkelig bra du tar vare på bilen og fortsetter du slik du har begynt blir det bra Det ser ut som du er nøye med ting, og det er bra Kan bli tøft å lakkere bilen i den fargen som er orginalt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Virkelig bra du tar vare på bilen og fortsetter du slik du har begynt blir det bra Det ser ut som du er nøye med ting, og det er bra Kan bli tøft å lakkere bilen i den fargen som er orginalt da? Ja, har ikke hjerte til noe annet. Den skal bli bra, er ikke noen snarveier nå altså Prøver så godt jeg kan, å være nøye lønner seg alltid til slutt uansett. Orginallakken er jo pen, men om jeg skal ha annen farge blir det mer pusse jobb. Har ikke bestemt meg enda! _____________________________________________________________ Fant igjen bilder fra kræsjen. Greit å kjenne karen som kjører redningsbilen. Dukket nesten opp på minuttet. Ble ikke så pen! men men, gjort er gjort. Og nå er det bare å tenke fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Det var en fin bil før smellen. Bra du satser på å rette den opp skikkelig. Den er cosmosblå er den ikke? Kjempefin farge du ikke må finne på å bytte ut. Å få bra resultat på et fargebytte er veldig mye arbeid, og i dette tilfelle helt unødvendig Lykke til med rettinga! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauno Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 Skikkelig skjønnhet bilen før den ble kræsjet! Jeg har troen på å fikse den opp igjen å få den like fin! Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2012 Det var en fin bil før smellen. Bra du satser på å rette den opp skikkelig. Den er cosmosblå er den ikke? Kjempefin farge du ikke må finne på å bytte ut. Å få bra resultat på et fargebytte er veldig mye arbeid, og i dette tilfelle helt unødvendig Lykke til med rettinga! Jeg syns i allefall at det var en flott bil. Interiøret er også veldig pent, lyst stoff som er nærmest 100% strøkent. Tror nok jeg kommer til å holde meg til orginalfargen! Cosmosblå er fargen ja, super kombinasjon med det lyse interiøret! Tusen takk! Skal se om det blir noen bilder til uka. Skikkelig skjønnhet bilen før den ble kræsjet! Jeg har troen på å fikse den opp igjen å få den like fin! Stå på! Ja, var mange som snudde seg etter den. Hadde simons sportsanlegg på den også, fin brom! Jeg har troen også, er ingen vei tilbake nå! kjøpt masse dyre deler og lagt ut tråd på bimmers! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 følger med her, en riktig perle av en bil det der, godt den blir fiksa opp igjen. lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2012 Ja, får nok ikke fred med gud før den er i orden igjen, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Har et spørsmål. Har en god del braketter og smådeler jeg skal få sandblåst. Jeg vil også sandblåse ventilkåpa og selve innsprøytning manifolden, er pakningen som går ned på motoren fra innsprøytning gjennbrukbar eller må jeg ha nye? evnt hvem selger disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 De pakningene kan ofte brukes opp igjen, men er greit å kjøpe nye. Er å få uorginalt, no problemo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå