bimmaren92 Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 hei. har en 520 som er komplett ombygget til 540 (e34). men er ikke godkjent ennå.. noen i stavanger området som kan eu godkjenne bilen mot et par laken? bilen blir levert på lakking så snart eu kontrollen er fikset, så den blir ikke kjørt med på et par uker, mtp teknisk kontroll etter eu kontrollen osv. ta kontakt på pm om du er villig til å se bort fra vognkortet og godkjenne bilen for et par kjappe lapper. - trenger ikke høre alt om hvor ulovelig det er osv, vet det svært godt selv.
Testpiloten Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Teit å spørre etter sånt åpent på bimmers. Hvis noen er villig til å gjøre det så risikerer de at verkstedet de jobber på mister retten til å ta PKK samt den ansvarlige gjerne får sparken. Dra på biltilsynet å få bilen godkjent istedet du
a100abt Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 hei. har en 520 som er komplett ombygget til 540 (e34). men er ikke godkjent ennå..noen i stavanger området som kan eu godkjenne bilen mot et par laken? bilen blir levert på lakking så snart eu kontrollen er fikset, så den blir ikke kjørt med på et par uker, mtp teknisk kontroll etter eu kontrollen osv. ta kontakt på pm om du er villig til å se bort fra vognkortet og godkjenne bilen for et par kjappe lapper. - trenger ikke høre alt om hvor ulovelig det er osv, vet det svært godt selv. Håper ingen vil stille opp til slik aktivitet, dette er å undergrave all seriøsitet! Du skriver at du ikke trenger å høre hvor ulovlig det er osv, men det er faktisk ikke ditt valg lenger når du har laget en slik tråd! Hva du egentlig vet og forstår omkring dette er for meg totalt irrelevant! Ta heller skiltene av bilen, ettersom den likevel ikke skal brukes en stund fremover, og benytt tida fram til da for å få den godkjent, for egen og andres sikkerhet! Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Sturmtiger Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Var da skikkelige seriøse folk var her da. Jeg har en 325 e36 som har rustet fraverandre, forrige eieren hadde bare tektylert hele undersiden veldig dårlig. Lurer på om verksteder tar EU kontroller seriøst jeg.
sveinis Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Hehe... Jeg skulle levere en gammel merce til EU-kontroll hos et verksted i Oslo for noen år siden. Da jeg kom for å levere bilen, ble jeg møtt av verkstedsmesteren (heter det det?) som kom og gav meg en ferdig kontrollseddel med 0 feil rett i hånda
torbfer Skrevet Oktober 19, 2012 Skrevet Oktober 19, 2012 Bare til å komme til haugesund så skal vi fikse eu kontroll, med en rekke feil på Ingen seriøse firma som gjør dette lengre. Mister retten til pkk i tillegg får firmaet ei syke bot.
Sturmtiger Skrevet Oktober 20, 2012 Skrevet Oktober 20, 2012 Ja, men bare hvis du skviser bilen så jæklig at forsirkings selskaper undersøker bilen din etterpå.
a100abt Skrevet Oktober 20, 2012 Skrevet Oktober 20, 2012 Ja, men bare hvis du skviser bilen så jæklig at forsirkings selskaper undersøker bilen din etterpå. Så du tror at det aldri forekommer stikkontroll på eu? At det aldri kan dukke opp en kontrollør uanmeldt? Du virker rimelig blåøyd, så hør på tilbakemeldingene du har fått istedet! Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Sturmtiger Skrevet Oktober 20, 2012 Skrevet Oktober 20, 2012 A100abt, du får det til å høres ut som om bilen din skal sprenge i luften hvis du ikke tar bilen din på en EU kontroll. Ja, det er stikkontroller på de tusenvis av verkstedene i Norge. Du skal ha skikkelig uflaks hvis de oppdager at du har en annen motor i en bil enn den egentlig skal ha.
bimmaren92 Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2012 A100abt, du får det til å høres ut som om bilen din skal sprenge i luften hvis du ikke tar bilen din på en EU kontroll. Ja, det er stikkontroller på de tusenvis av verkstedene i Norge. Du skal ha skikkelig uflaks hvis de oppdager at du har en annen motor i en bil enn den egentlig skal ha. det skal da veldig godt gjøres å ikke se forskjell på en rekke 6`r å en v8 da..
Sturmtiger Skrevet Oktober 20, 2012 Skrevet Oktober 20, 2012 A100abt, du får det til å høres ut som om bilen din skal sprenge i luften hvis du ikke tar bilen din på en EU kontroll. Ja, det er stikkontroller på de tusenvis av verkstedene i Norge. Du skal ha skikkelig uflaks hvis de oppdager at du har en annen motor i en bil enn den egentlig skal ha. det skal da veldig godt gjøres å ikke se forskjell på en rekke 6`r å en v8 da.. Mener da rekkeseks 325 -> 328 -> 3.0 etc.
a100abt Skrevet Oktober 20, 2012 Skrevet Oktober 20, 2012 A100abt, du får det til å høres ut som om bilen din skal sprenge i luften hvis du ikke tar bilen din på en EU kontroll. Ja, det er stikkontroller på de tusenvis av verkstedene i Norge. Du skal ha skikkelig uflaks hvis de oppdager at du har en annen motor i en bil enn den egentlig skal ha. Der har vel vært mange nok av bilene som ganske så amatørmessig har fått montert annen motor og er involvert i ulykker hvor det viser seg at jobben som er gjort er så dårlig utført at det er direkte medvirkende til utfallet. Ettersom jeg sjøl ferdes på de samme veiene, misliker jeg sterkt at folk har så lysskye biler at de må jukses gjennom el kontroll. Få det godkjent eller la bilen stå!! Vet at de fleste som skifter motor er helt trafikktrygge, men jeg vil altså IKKE møte den som IKKE er det. Det eneste jeg og andre trafikanter kan forholde oss til, er at slike banale ting som eu kontroll og ombygginger blir fulgt opp slik de skal. Og til de av dere som skal flisespikke; mine biler er fullt og helt godkjent med effektøkning, større felger og senk. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå