karl_gunnar85 Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Hei jeg trenger hjelp til motor på en bmw e39 2001 mod. 2.2 m-tech. jeg har skiftet vannpumpe, strammehjul, og alle fire lamdasondene. men motorlampa lyser og ved en sånn skjekk på bmw i ålesund så får dem frem lamdafeil. Om jeg ikke tar feil, synest jeg att jeg hører en lyd fra kammene helt ytterst på toppdekselet. som en lager lyd. noen som har anelse hva det er før jeg hiver meg i gang med demontering?
karl_gunnar85 Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2012 4 stk 2 stk oppe på kvar manifolid og 2 stk i bendet rett under girkassa.
FBreks Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Sikker på at alle koblingene er riktig? Skille ved foran/bak og at kontaktene er skikkelige faste?
karl_gunnar85 Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2012 ja jeg har skjekket med tallene og. att dem stemmer overns på lamdan. kan jo prøve og snu på dem da, 180 grader. og plugge i igjenn.
karl_gunnar85 Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2012 går litt ruskete på tomgang og ikke er der falskluft heller. så drikker langt over litern på mila... skjønner ingenting. er så frustrerende.
FBreks Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Tror ikke det er mulig å snu kontaktene, er vell et spor i dem slik at det kun går en vei inn, Høres ut som at du ikke har rett blandin av luft/bensin, så muligens det er luftmassemåleren. Prøv å ta av kontakten til den, er det ikke forandring av motorgange så er det sikkert lmm som er gåen. Det gir vell feil på lamdaverdier.
karl_gunnar85 Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2012 ja tatt diagnose flere ganger, men får bare feil lambda verdier. og dem er jo splittersnye.
karl_gunnar85 Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2012 Skal prøve på det Frodo. tror jeg har prøvd det og, men da stoppet motoren... får bare prøve videre:) takk hvertfall:)
Zipp0 Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Bytt det som er av veivhusventilasjon under innsuget kan nesten garantere at det er der feilen ligger.. Består av 4 slanger hvis jeg ikke husker helt feil, og en "boks" innsuget må ikke av, ut med luftfilterboks, gasspjeld og litt snacks
karl_gunnar85 Skrevet Oktober 19, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2012 takker! prøver senere i dag:)
Bellen Skrevet Oktober 19, 2012 Skrevet Oktober 19, 2012 Har du sletta feilkoda? Den forsvinner ikkje av seg sjølv.
ReiRud Skrevet Oktober 19, 2012 Skrevet Oktober 19, 2012 Sjekka plugger? Tatt av lmm og kjørt en tur? Er ikke nødvendigvis noe feil med lambdasonden fordi lambdaverdien er feil.. Kan likegjerne være at den ikke ver hvor mye luft som kommer inn, og da bli verdiene feil, kan være dårlig tenning...da blir det feil verdier, men hvis du mener det er en lyd helt fremme på motoren så kan jo det være reg.kjeda...det bør du sjekke...blir dyrt hvis den går istykker..kan også være der feilen ligger så du får feil verdier i eksosen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå