torbfer Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Gratulerer med et herlig smykke av en bil! Ser ut som du kommer til å ta godt vare på den utifra planene også! Takker Ja denne kommer til å få fint stell! Blitt glad i denne alerede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2012 http://Www.turnermotorsport.com anbefales...men alt er jo billig på ebay og da! Takker:) Ja alt er billigt på ebay, men hadde tenkt å finne meg ett firma og bestille delene i fra. Lista begynner å bli lang så vil helst kjøpe alt på en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Har snakket med Ecs tuning dei har ikkje 3.8 i Usa. Men hva er forskjellen på 3.6 enn å 3.8 enn? Da tenker eg driverk, drivakslinger, motorfester, girkasse fester, osv ? er det likt på 3.6 og 3.8 enn? Hva er forskjellen på selve maskinen ? kun boringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Blokk,veiv,råder,topp,ventiler,gasspjeld,motorstyring,svinghjul/klutsj. Småe forskjeller på alt egentlig. Hvilken overladd tenker du på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Blokk,veiv,råder,topp,ventiler,gasspjeld,motorstyring,svinghjul/klutsj. Småe forskjeller på alt egentlig. Hvilken overladd tenker du på? Driverk da? er det og forskjelligt? Vil egentlig tru det står 3.6 driverk på bilen min nå, siden det va 3.6 bilen blei bygd med. Det har eg kje heilt blitt enig med meg sjøl enno. Turbo frister jo mest men da kan det ver sommeren som kommer ryker.. Skal straks begynne med garasje nå , så der går vel mesteparten av tid å penger bort i det. Men holder på å snakker med ett firma om presse , så kan ver eg går for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Driverk er det samme på alle bortsett fra di 3.8 så fikk 6 trinns tilslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Hadde aldrig gått for kompressor på s38. Dette pga innfestinga til svingningsdemper og reimhjul fremme på veiva er ett svakt pungt. Det er noe forbedret på 3.8 men ikke bra. En kompressor er tung og dra dermed kan dette lett ryke. Med veiv og register ras som følge. Dvs topp ventiler,stempler, ja alt desverre:) og desuten er turbo mye bedre på omtrent alle pungt. Får bedre respone og om man bygger riktig så lenge du ikke skal ha over 1000hk. Hva er målet på effekt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Hadde aldrig gått for kompressor på s38. Dette pga innfestinga til svingningsdemper og reimhjul fremme på veiva er ett svakt pungt. Det er noe forbedret på 3.8 men ikke bra. En kompressor er tung og dra dermed kan dette lett ryke. Med veiv og register ras som følge. Dvs topp ventiler,stempler, ja alt desverre:) og desuten er turbo mye bedre på omtrent alle pungt. Får bedre respone og om man bygger riktig så lenge du ikke skal ha over 1000hk. Hva er målet på effekt da? Okei så da har eg det samma driverket som 3.6 enn eg da. Dette har eg og hørt, men fikk beskjed om at det va nesten kvitt det probleme på 3.8 enn? men det er altså ikkje heilt bra? Ja det er jo turbo som frister mest, helt klart. Nei har ikkje tenkt på å ha over 1000hk, tenkte meg rundt 500-550hk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Er ikke optimalt på 3.8 heller desverre. Har faktisk kjørt til helvete en 3.8 akurat pga hele dritten løsna. Det skjer ikke ofte nei, men det blir ikke akurat bedre med komp på og skal du ha 550hk får kan du få mye bedre respons og mye mere moment med turbo. Som du kansje vet driver vi med turbo bygging så vist du trenger hjelp med jobben kan vi være behjelpelig. Bar bygd s38 turbo tidligere med 802whp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Er ikke optimalt på 3.8 heller desverre. Har faktisk kjørt til helvete en 3.8 akurat pga hele dritten løsna. Det skjer ikke ofte nei, men det blir ikke akurat bedre med komp på og skal du ha 550hk får kan du få mye bedre respons og mye mere moment med turbo. Som du kansje vet driver vi med turbo bygging så vist du trenger hjelp med jobben kan vi være behjelpelig. Bar bygd s38 turbo tidligere med 802whp. Det er ikkje så kjekt å kjøre den i stykker nei. Takker for informasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Men hva er forskjellen på 3.6 enn å 3.8 enn? Da tenker eg driverk, drivakslinger, motorfester, girkasse fester, osv ? er det likt på 3.6 og 3.8 enn? Som info er hele bilen din bygd på en 93 mod M5 3.8l. Dette står også i vognkortet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Men hva er forskjellen på 3.6 enn å 3.8 enn? Da tenker eg driverk, drivakslinger, motorfester, girkasse fester, osv ? er det likt på 3.6 og 3.8 enn? Som info er hele bilen din bygd på en 93 mod M5 3.8l. Dette står også i vognkortet Ja men passer 3.6 driverk overens med 3.8 driverket? at eg kan bestille deler fra usa til 3.6 ? Dette gjelder kun driverk. Etter det Jørgen-A seie så er det samma understellet på desse modellene frem til 3.8 enn fikk 6 trinns. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Oktober 31, 2012 Share Skrevet Oktober 31, 2012 ja det er samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Da va deler av verktøyskapet kommet i hus, tenkte eg måtte spandere skikkelig verktøy på meg etter eg kjøpte M5 enn Glemte vist å ta bilder av alle skuffene:/ Fantastisk å endelig ha skikkelig verkøy:) Slenger med noen bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Oktober 31, 2012 Share Skrevet Oktober 31, 2012 absolutt ikke feil med skikkelig verktøy når man skal holde på, er mye mer gøy og skru da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå