Gå til innhold

S50B30 turbo i 5 Serie E60

Mathias Imenes
 Share

Anbefalte innlegg

Har søkt endel rundt på nett men kan ikke finne noe som helst om det.

Valget står mellom 2jz-gte som jeg allerede har bygd i en omega B jeg har stående, så kjenner motorene rimelig godt men litt kjedelig når jeg allerede har en bil med slik, S50 som jeg har hørt veldig mye bra om, men aldrig vært borti selv, eller Mercedes OM 606 3.0 Diesel... Girkasse blir Tex T-101 uansett motor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tøft :mrgreen:

Ser for meg at det mest optimale er å lage seg custom innsug og grenrør til denne, banke den ned så nærme traversen som mulig å flytte den tilbake 50-60cm. E60 har jo omtrent en vegg med "jeg-vil-ikke-dø"-stål mellom coupe og motorrom. Det trenger du neppe om det er fullblods banebil med bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft :mrgreen:

Ser for meg at det mest optimale er å lage seg custom innsug og grenrør til denne, banke den ned så nærme traversen som mulig å flytte den tilbake 50-60cm. E60 har jo omtrent en vegg med "jeg-vil-ikke-dø"-stål mellom coupe og motorrom. Det trenger du neppe om det er fullblods banebil med bur.

Motoren skal rettes opp, og custom innsug og grenrør skal lages ja ;) Eneste jeg ser som problem forløpig med å få motoren så lavt som mulig er er tannstanga som ligger ganske mye høyere enn traversen, så får ikke motoren så langt ned som jeg hadde ønsket. Men det er en bagatell!

Alt unødvendig blir renska bort. Har fyllt opp transporteren min til taket med tepper, isolasjon og ledninger. Skal vei før og etter og se hvor mye vekt det er mulig å få ut av bilen :)

20121103_165204.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...