MRslow Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Fikk nylig opp den fine feilmeldingen om at filtre mitt var tett, what 2 do? Må jeg til en bmw forhandler eller kan jeg gjøre noe selv? Kjøpe meg diagnose utstyr på ebay,kjøre i lavt gir på motorveien etc? Innspill mottas med klem og kyss på kinne Bmw 320 Diesel 2008 modell cupe
Kjell Z3 Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Nå er ikke jeg noen dieselekspert. men er ganske sikker på at BMW bruker selvrensende filter. Når du har fått opp den meldingen skal du kjøre en lengre tur så motoren er godt varm, du skal da kjøre på et forholdsvis høyt turtall (3-3500rpm??) Da skal filteret brenne seg selv rent. Lykke til. Noen må korrigere meg om jeg ikke er helt presis her men er ganske sikker på at det ordner seg om du gjør dette. Lykke til..
Z1 Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Er noen som heller noe rense guff i dpf for og få ut guffa . Usikker på hva . men om du lurer så send meg er pm
MRslow Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Takker for svar,men leter etter noe mer konkret. Dvs ikke et kanskje/usikkert svar. Om jeg først skal av med dpf'n så går innmaten rett i søppla, noe rens blir uaktuellt! Har mye små kjøring på 1 og 2 km, noe som ikke er sundt for filtret. Skal prøve langkjøring med 3000(4000omdr, gir dere tilbakemelding når det er utført
carburetion Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Du kan tøma på ei flaske Diesel-Dpf service rens i drivstofftanken, og så kjøyra motoren normalt-hardt på ein lang tur. Du må kanskje kobla opp diagnose for å nullstilla feilkode/melding på dpf etter du har kjøyrt. Partikkelfilter skal tåla bykjøyring, men må ha litt langkjøyring av og til. Partikkelfilteret får diesel tilsatt sånn at det brenner vekk dritt. Men for at dieselen skal tilsettes så må du kjøyra bilen varm, og lenge. Du må kontrollera olje nivået oftare på motorar med DPF. Dpf olja har bla. mindre aske, som igjen fører til dårligare smøreegenskaper. Dette gjer at olja går lettare ut gjennom stempler, eller at dieselen går ned i bunnpanna. Tar du på olje uten DPF merking, så kan du ødelegga partikkelfiltert.
gica Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Man kan tvinge i gang en regenerering av DPF med diagnose/datamaskin. Dette har løst mange av dpf problemene sålenge ikke dpf er fullstendig tett.
MRslow Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Skrevet Desember 26, 2012 Hva er km på bilen? Glemte å følge med på tråden min, km stand er 120.000 Fikk påmontert dpf delete pipe og flashing av ecu. 230hester og 450nm ble resultatet, noe som sparker godt og får traction controll lampa til å blinke godt. Men så viser det seg at på langkjøring kommer bilen inn i nødmodus så den bare går i 30km/t. Problemet ordner seg ved at feilkodene blir slettet, har ikke opplevd dette selv så har ikke fått tatt kopi av feilkodene før dem ble slettet. Dette skjer KUN når min bedre halvdel kjører bilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå