stuperen Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Det gjelder en 2002 mod X5 med 3,0d M57 motor.Bilen ryker unormalt mye spesielt når den har stått og gått på tomgang i noen minutter,og når man gir på etter en bakke eller lign. har skiftet veivhusvent.og turbo for ikke lenge siden.Ble bedre etter veiv.ventilasjonsbytte,men no er det like ille igjen.Noen som har noen ide om hva det kan være,evt noen gode tips om hor man bør begynne å lete etter feil? Takknemlig for svar.
carburetion Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Sjekka om det er feilkoder/diagnose Luft filter Sprikke i innsugsslanger / falsk luft Feil på EGR ventil Kaldkjøyring Kva som gjorde at turbo måtte skiftast?
stuperen Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Takk for respons. Skal få tatt diagnose og sjekke for falsk luft.Hvor står EGR ventilen på disse? Bilen er gått ca 200000 km,så turboen var visst litt sliten sa de. Det er mer hvit-aktig enn blårøyk som kommer ut. Røyken er der når bilen er varm og. Filtrene er nylig skiftet.
carburetion Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 EGR står på innsuget ein plass. Den ser ut som ein stygg svulst. Nr 10 ? Kanskje motoren er chippa ? Då pleier dei å sota masse. Lenge sida du skifta motorolja? Du burde ha Castrol/bmw olje. Du kan skru av innsugsslange på turbo for å sjekka om da er olje der. Røyk kan komme av fuktig luft og fuktige potter. Normalt at bilane ryker no på høsten. Er turboen boss på ca 200k så er bilen hardkjørt. Eller daukjørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå