Bliza Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 hei godtfolk! har byttet motor i min e46 320 til en 328 motor, aka m52b28tû . men når jeg fikk start på den så var det et helvetes mye bråk fra ventilene (tror jeg ). kan det være løftere som har hengt seg elns?, nå skal det sies at motoren ikke har stått i bil på ca 2-3 år. så det kan jo mistenkes at den er litt "sur" . jeg synes den hørtes mistenkelig lik ut som denne motoren viewtopic.php?f=1&t=184211&hilit=ventil+m52 tusen takk for alle svar
Kjexx Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Kan være mye det. Har du tatt noen som helst form for feilsøking? Olje osv?
Bliza Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Kan være mye det. Har du tatt noen som helst form for feilsøking? Olje osv? har ikke fått sett så mye på det, den er på vei til strandveien auto i Trondheim for koding av ews. men jeg skjekket oljen og det var nok av det, synes det var ganske overdrevent tikking iforskjeld til "lite olje tikking"
carburetion Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Sjølv om olja er nok på peilepinnen så betyr ikkje da at den er bra. Olja blir dårlig når den står lenge og ikkje gjer noke. Blir kondens og oppsamling av smuss og drit i bunpanna. Ventilløftere blir tomme av olje når det står for lenge. Du burde skifta olje + helle på ei flaske langtids motorens. Starte motoren med ny olje og vente 10min på tomgang, så holder du turtallet rundt 2k -3k i noken minutter.
Bliza Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Sjølv om olja er nok på peilepinnen så betyr ikkje da at den er bra.Olja blir dårlig når den står lenge og ikkje gjer noke. Blir kondens og oppsamling av smuss og drit i bunpanna. Ventilløftere blir tomme av olje når det står for lenge. Du burde skifta olje + helle på ei flaske langtids motorens. Starte motoren med ny olje og vente 10min på tomgang, så holder du turtallet rundt 2k -3k i noken minutter. både gir og motorolje ble bytta i går så den er fin, og bunnpanna har jeg tatt ut og renset når jeg hadde motoren ut av bilen. men hvor lang tid tar det før ventil løfterene får olje da?, jeg blir jo litt livredd når den bråker så mye mtp at jeg ikke vil rase den nye motoren min .
carburetion Skrevet Oktober 19, 2012 Skrevet Oktober 19, 2012 Det er normalt at ventilene tikker når bilen har stått lenge. Tikkinga burde stoppe når motoren er blitt varm. Av og til så kan det hjelpe å stoppe motoren når den er varm, og så vente i ca 10min for så å starte igjen. Skal litt til at motoren blir ødelagt viss det er litt ventil tikking. Det er berre kamakslingen som slår litt på ventilløfteren.
Bliza Skrevet Oktober 19, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2012 da var feilen funnet!, og det var faktisk min dumme dumme feil. hadde glemt å satt på sensoren til vanosen. så det var vanosen som bråka så jævlig . men takk for alle svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå