Gå til innhold

erfaringer med owatrol?

BMWE39turbo
 Share

Anbefalte innlegg

Har forhåpentligvis fått skaffa meg varm garasje med bukk til vinteren til bimmeren, og tenkte eg skulle rustbeskytte understellet før eventuell rust forekommer. Har hørt litt om owatrol, og tenkte å sprøyte på dette med høytrykksprøyte. Er det andre som har erfaringer med dette produktet?

Eventuelt andre produkter som passer for dette?

Nå blir ikkje bilen brukt så mykje om vinteren, kanskje 4-5 ganger iløpet av hele vinteren, men syns det er greitt å behandle den siden den begynner å dra på åra (E39 2002).

Fekk pristilbud på 7500kr på full tektylering, noke dyrt syns eg når det er mykje anna som skal oppgraderes i vinter, skal klare å gjere dette sjølv då eg har vore under en bil et par gonger før ;)

Så erfaringer med owatrol og om dette kan brukes, eller tips til bedre produkter settes stor pris på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understell har ingen behov for beskyttelse ettersom så å si alt sammen er aluminium.

Om du vil beskytte underside av karosseri ville jeg fjernet all rust og smuss først. Anbefaler punktsandblåsing om du har begynnende rust.

Videre ville jeg brukt rustmelk og event. 2K epoxy grunning.

Deretter ville jeg brukt Benga blandet med Owatrol, og penslet dette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punktsandblåsing skal ikkje vere nødvendig trur eg? Sjølve karosseriet er ikkje begynt å ruste, men vil gjerne forhindre at det en dag evt. begynner.

Men 2k epoxy, svart benga med owatrol penslet på, det må bli en god kombinasjon? :)

Epoxy grunninga, skal den sprøytes eller pensles på?

Edit; mente i første innlegg sjølvsagt underside av karroseriet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trur eg går for pensling, blir å spyle godt under å ta en titt over understellet å fjerne litt drit osv, så blir to lag med rustmelk, deretter to lag med owatrol blandet med sort bengalakk, trur det skal holde, spesielt med tanke på kor lite bilen skal brukes på vinteren uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...