Gå til innhold

Gåen toppakning?

Molo1993
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

Var nettopp ute og forsøkte og få luftet ferdig bmwn, motor er av type M43B16.

Fikk gjennom lufta, men den slangen som går fra termostaten blir ikke varm, har byttet både termostat og vannpumpe.

Etter at jeg stoppe bilen så kunne jeg høre varm væske som traff kaldt vann, virker som det kom fra baksiden av motoren en plass.

Noen som vet hva som kan være galt? Før jeg byttet vannpumpa og termostaten så skal det sies at det lakk endel fra de plassene pga gåene pakninger.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det trykk i slangene, hvis du kaldstarter bilen og kjenner etter? Kjenn om de er myke før du starter, og om det blir trykk så fort du har startet. Hvis det blir trykk med en gang så kan det komme fra syliderne, altså def. toppakning/sprekt topp. Er det gulaktig guffe på undersiden av oljelokket på motoren? I såfall tyder dette på kondens/vann i olja.

Men du kan jo også ha tett varmeregister, så ikke vannet sirkulerer selvom vannpumpe og thermostat fungerer. Selvom jeg ikke vet om (tviler egentlig på) at dette faktisk kan føre til fullstendig stopp på sirkulasjonen. Varmeregistret kan hvertfall spyles ut av, ved å koble av slangene som går gjennom torpedoveggen og spyle gjennom alle veier med hageslange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangene er myke før jeg starter, hadde ikke væske i de 2 tjukke slangene som går fra radiator til motor, men virker om de ble litt hardere og trykke på når jeg startet bilen. Sist jeg sjekket så var det ikke noe guffe på undersiden av oljelokket men kan sjekke det i morra når det er lyst :)

Når jeg startet så kom det endel hvit røyk fra eksos, den røyken var like ille når motoren var kald som når den ble varm :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg startet så kom det endel hvit røyk fra eksos, den røyken var like ille når motoren var kald som når den ble varm :(

Dette er desverre ofte en sterk indikator på at kjølevannet kommer over i sylindrene.

Gjør som nevnt, få noen til å hjelpe deg å se på saken.

Kan også skru ut tennpluggene å se om de er like, eller om eller flere er blanke, rene og fine. Det indikerer også at du får vann inn i sylinder, noe som nemlig vasker godt.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...