Molo1993 Skrevet Oktober 19, 2012 Share Skrevet Oktober 19, 2012 Hei Var nettopp ute og forsøkte og få luftet ferdig bmwn, motor er av type M43B16. Fikk gjennom lufta, men den slangen som går fra termostaten blir ikke varm, har byttet både termostat og vannpumpe. Etter at jeg stoppe bilen så kunne jeg høre varm væske som traff kaldt vann, virker som det kom fra baksiden av motoren en plass. Noen som vet hva som kan være galt? Før jeg byttet vannpumpa og termostaten så skal det sies at det lakk endel fra de plassene pga gåene pakninger. Takk på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 19, 2012 Share Skrevet Oktober 19, 2012 Blir det trykk i slangene, hvis du kaldstarter bilen og kjenner etter? Kjenn om de er myke før du starter, og om det blir trykk så fort du har startet. Hvis det blir trykk med en gang så kan det komme fra syliderne, altså def. toppakning/sprekt topp. Er det gulaktig guffe på undersiden av oljelokket på motoren? I såfall tyder dette på kondens/vann i olja. Men du kan jo også ha tett varmeregister, så ikke vannet sirkulerer selvom vannpumpe og thermostat fungerer. Selvom jeg ikke vet om (tviler egentlig på) at dette faktisk kan føre til fullstendig stopp på sirkulasjonen. Varmeregistret kan hvertfall spyles ut av, ved å koble av slangene som går gjennom torpedoveggen og spyle gjennom alle veier med hageslange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Molo1993 Skrevet Oktober 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2012 Slangene er myke før jeg starter, hadde ikke væske i de 2 tjukke slangene som går fra radiator til motor, men virker om de ble litt hardere og trykke på når jeg startet bilen. Sist jeg sjekket så var det ikke noe guffe på undersiden av oljelokket men kan sjekke det i morra når det er lyst Når jeg startet så kom det endel hvit røyk fra eksos, den røyken var like ille når motoren var kald som når den ble varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 19, 2012 Share Skrevet Oktober 19, 2012 Da kan det tyde på toppakning/sprekk i topp, men få noen til å se på bilen din før du blir alt for skuffa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Oktober 19, 2012 Share Skrevet Oktober 19, 2012 Når jeg startet så kom det endel hvit røyk fra eksos, den røyken var like ille når motoren var kald som når den ble varm Dette er desverre ofte en sterk indikator på at kjølevannet kommer over i sylindrene. Gjør som nevnt, få noen til å hjelpe deg å se på saken. Kan også skru ut tennpluggene å se om de er like, eller om eller flere er blanke, rene og fine. Det indikerer også at du får vann inn i sylinder, noe som nemlig vasker godt. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Flott tips a100abt, det visste jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Molo1993 Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Takk for kjapt svar Skal sjekke dette med tennpluggene i morgen siden det er meldt opphold da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå