MariusW Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Hei! Når jeg starter bilen, viser bilen meg at motoren for høydejustering av xenonlysene fungerer ved å justere seg ned så opp igjen. Men når jeg begynner å kjøre justerer de seg sakte ned og blir der. Dette er uansett om jeg kjører i oppoverbakke, nedoverbakke eller rett frem. Dette gjør at lysene konstant lyser ALT for lavt. Så lavt at det er uforsvarlig å kjøre med vanlige kjørelys i over 50 km\t for man rett og slett ikke ser langt nok. Jeg hadde feilmelding på høydesensor bak, og har byttet denne uten at det hjalp. Når jeg kjørte en lengre tur i mørket her for 3 uker siden begynte plutselig høydejusteringene å "virke".. på en måte. Lysene begynte å justere seg opp (helt opp!) og ned igjen. Dette fortsatte bilen med i 1-2 timer. Det var faktisk ganske underholdende å se på. De gikk opp og ned som en yoyo! Dagen etter sto de stille i nederste posisjon igjen og siden har jeg ikke sett dem røre seg. Er det noen som har peiling på hva det kan være som gjør dette?
SundsfjordsBMW Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Tror du må ta en tur innom nærmeste BMW-verksted/forhandler for en liten diagnose
helgeb Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 kabelbrudd til nivåsensor venstre bak, skjer alltid på disse rett bak locaryskjerm
MariusW Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2012 Interessant. Er det mye jobb å skifte kabelen?
Kristoff Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Sett bortifra dette problemet, skal xenonlys justere seg automatisk? Slik at det ikke gjør noe om lykta får en litt annen stilling ved montering?
MariusW Skrevet November 10, 2012 Forfatter Skrevet November 10, 2012 Xenonlys skal justere seg automatisk ja. Men rett montering må til slik at den får rett "0-punkt" regner jeg med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå